Tävling!

På den här sidan kommer du kunna följa hur det går för din och alla andra avdelningar under kampanjperioden. Du kan se hur många ni tillsammans har rekryterat och jämfört med hur många potentiella medlemmar som finns i er avdelning. Den avdelning som lyckas rekrytera flest medlemmar utifrån dess egna förutsättningar vinner ett fint pris.

Veckans vinnare - Norrbotten

Avdelning Norrbotten håller sig kvar i toppen under vecka 26 med sina 4,64 % av potentialen att rekrytera.

Statistik under sommaren

Under sommaren kommer vi tyvärr inte rapportera lika frekvent som vi hittills har gjort. Ny statistik kommer att komma ut var tredje vecka. I augusti återtar vi veckans vinnare.

Så här läser du diagrammet

Varje avdelning har två staplar. Klicka på bilden nedan för att förstora.

• Den orangea stapeln visar hur många potentiella medlemmar som avdelningen har möjlighet att rekrytera.
  • Den blå stapeln visar hur många procent av potentialen i din avdelning som rekryterats under perioden 1 maj till 30 november.

Läs även som tabell

Markerad avdelning nedan = avdelningen som leder rekryteringstävlingen

Avdelning Antal nya medlemmar Antal potentiella medlemmar Hittills rekryterade medlemmar i %
Blekinge 10 252 3,97
Västra Götaland 106 4704 2,25
Örebro 24 698 3,44
Östergötland 41 1083 3,79

Gemensam rekrytering mot uppsatta mål

Vi har som mål att tillsammans rekrytera 600 nya yrkesverksamma medlemmar varje månad under kampanjen. Under juni har vi hittills rekryterat 115 nya yrkesverksamma medlemmar. Klicka på bilden för att förstora.

Antar du utmaningen för att vinna fina priser?

Den avdelning som lyckas rekrytera flest nya medlemmar kommer tilldelas ett fint pris. För att det ska bli så rättvist som möjligt är det den avdelning som lyckats rekrytera flest medlemmar i förhållande till den potential de har som vinner.

Priset i tävlingen är en 3-rätters middag för alla förtroendevalda i avdelningen där en hemlig gästföreläsare kommer.

Antar du utmaningen och bidrar till att just din avdelning får dela en middag tillsammans?