Grattis Norrbotten - vinnare i rekryteringstävlingen!

Tävlingen är avgjord och Norrbotten kammade hem vinsten. Stort grattis! Norrbotten är den avdelningen som utifrån sina egna förutsättningar lyckats rekrytera flest medlemmar under kampanjperioden 1 maj till 30 november. Avdelningens alla förtroendevalda kommer nu bjudas in till mat, mingel och inspirationskväll.

Slutresultat

Norrbotten tog alltså hem segern i tävlingen och lyckades rekrytera 18,27 % av de potentiella medlemmar som finns i avdelningen. Vi riktar ett stort grattis till er! Men vi är alla vinnare i kampanjen, tillsammans har vi blivit fler och starkare. Ni har gjort ett fantastiskt bra jobb. Stort tack till er alla!

För de avdelningar som kom topp 5 väntar en liten överraskning som tack för väl utfört arbete. Håll utkik i brevlådan.

1. Norrbotten: 18,27 %
  2. Örebro: 12,75 %
  3. Blekinge: 12,30 %
  4. Östergötland: 12,00 %
  5. Dalarna: 11,80 %

Se varje avdelnings rekryteringsresultat

Varje avdelning har två staplar. Klicka på bilden nedan för att förstora.

• Den orangea stapeln visar hur många potentiella medlemmar som avdelningen har möjlighet att rekrytera.
  • Den blå stapeln visar hur många procent av potentialen i din avdelning som rekryterats under perioden 1 maj till 30 november.

Läs även som tabell

Markerad avdelning nedan = avdelningen som leder rekryteringstävlingen

Avdelning Antal nya medlemmar Antal potentiella medlemmar Hittills rekryterade medlemmar i % Förändring från föregående vecka (procentenheter)
Blekinge 31 252 12,30 + 0,40
Örebro 89 698 12,75 + 0,57
Östergötland 130 1083 12,00 + 0,55

Gemensamt resultat

Vi hade som mål att tillsammans rekrytera 4200 nya yrkesverksamma medlemmar under kampanjen (600/månad). Vi landade till slut på 2405 nya medlemmar under hela kampanjperioden.

Vinsten för Norrbotten

Den största vinsten för avdelning Norrbotten är att de blivit fler och starkare. De vinner dessutom en middag för alla förtroendevalda i avdelningen fylld av mingel och inspiration.

Mer information kommer!