Bjud in en politiker till din arbetsplats

Bjud in politiker och andra beslutsfattare till ett möte med verkligheten. Låt dem prova på att gå i dina skor. Bokstavligen!

De här skorna, som levereras i en skopåse med adresslapp och ett kort för meddelande, kan användas som ett sätt att bjuda in lokala beslutsfattare för ett "möte med verkligheten" och en diskussion om vården och våra villkor.

Om de får prova på hur det är att jobba i våra yrken så kan vi få bättre möjligheter att diskutera hur viktig vår kunskap är och att vårt arbete måste värderas högre.

Beställ ett par skor, lämna över dem personligen eller posta dem till en utvald person som har inflytande över vården där du arbetar. Boka en dag för verklighetsbesök och bjud gärna in media när mötet äger rum. Skorna finns i två storlekar och är gratis att beställa för dig som är medlem. Självklart kan de användas som inbjudan till "verklighetsbesök" och diskussion när som helst under året, inte bara under sommaren.

Så beställer du skorna

Just nu är skorna slut och går inte att beställa.

Beställ skorna i Medlemsbutiken. De ligger under profilprodukter "kasse med skor". Observera att det finns två storlekar som beställes separat. Du måste logga in för att kunna beställa skorna kostnadsfritt.