Vi är många men kan bli fler - värva en kollega!

Värva en kollega 2021

Den 1 maj startar årets stora kampanj för ett växande Vårdförbund. Som tidigare år har du möjlighet att värva nya kollegor under kampanjen och få en premie, värvar du fler får du mer! Nytt för i år är att du får Sverigechecken (värde 150 kr) för varje medlem du värvar.

Vi är många medlemmar i Vårdförbundet idag, men vi skulle kunna vara fler! Vi vill ge dig extra skjuts att rekrytera medlemmar under den kommande sommaren. Därför kommer här bra tips och information för dig som förtroendevald inför sommarens värvningskampanj!

Värva en kollega med Sverigechecken

Sommarkampanjen och värvningserbjudandet pågår från 1 maj till och med 31 augusti. Alla medlemmar kan vara med och värva. För varje ny medlem du värvar får du Sverigechecken (värde 150 kr). Sverigechecken går att lösa in på över 4000 butiker runt om i Sverige. Värvar du fler får du mer. Självklart får även den som du värvar Sverigechecken med samma värde. I denna kampanj kan du värva både yrkesverksamma kollegor och studenter inom våra professioner.

Vill du läsa alla regler och villkor kring värvningserbjudandet kan du läsa vidare här.

Det ska vara lätt att bli medlem

Det ska vara lätt för kollegor och studenter som ännu inte är medlemmar att gå med i Vårdförbundet. Det personliga mötet med dig som förtroendevald är i särklass den bästa vägen för nya medlemmar att ta klivet. Men självklart kommer kampanjen att synas på massor av ställen, så att steget inte är långt borta.

Som verktyg för rekryteringen har du värvningserbjudandet med Sverigechecken och glöm inte att erbjudandet som tre månader kostnadsfritt medlemskap fortfarande gäller.

Var kommer vi synas?

Du kommer under sista veckan i maj få hem ett brev i brevlådan med affisch och bordsryttare. Dessa får du gärna ta med till din arbetsplats och sätta upp på lämpligt ställe. Behöver du mer material kommer det finnas att beställa i Medlemsbutiken under Kampanj - det är som vanligt gratis!

Förutom på din arbetsplats kommer kampanjen synas i sociala medier och på stortavlor vid exempelvis busskurer utanför stora sjukhus i Stockholm, Göteborg och Malmö. Där vet vi att vi har stor potential att rekrytera nya medlemmar. Vill du sprida annonser i sociala medier kommer det finnas tillgängligt för dig att ladda ner närmre kampanjstart.

CHECKLISTA

Tack för att du gör Vårdförbundet till den starka röst vi är tillsammans. Den behövs mer än någonsin. Här är en checklista över vad du kan göra som förtroendevald under kampanjen, 1 maj till 31 augusti 2021.

• Ta med affisch och bordsryttare som du får hem i brevlådan och sätt upp på din arbetsplats.
  • Inom kort kan du ladda ner bilder som du kan dela i sociala medier. Du kommer hitta bilderna här.
  • Dela och gilla Vårdförbundets inlägg om kampanjen som du ser i sociala medier.
  • Beställ mer material i butiken om du behöver. Det finns affischer, bordsryttare, rekryteringsmaterial, pennor, nyckelband mm.
  • Det personliga mötet är i särklass det bästa! Fundera ut dina bästa skäl till medlemskap, så att du känner dig förberedd.
  • Ställ frågan till kollegor som inte är medlemmar!
  • Verktyg att använda i det personliga mötet:
Checklista som pdf