Facket är viktigare än någonsin. Nu ställer vi upp för varandra. Gå med i Vårdförbundet!

Så lyder budskap som vi har i sommar för att locka ännu fler medlemmar till ett fackligt medlemskap i Vårdförbundet. Trots en strid ström av nya medlemmar till Vårdförbundet satsar vi på att synas extra i sommar så att vi kan bli ännu fler.

Den senaste tiden har inneburit en rekordstor tillströmning av medlemmar till Vårdförbundet. I och med coronakrisen har förutsättningarna för att jobba i våra yrken och Vårdförbundets påverkansarbete satts i strålkastarljuset mer än vanligt. Det fackliga arbetet på arbetsplatserna har uppskattats av många.

För att synas ännu mer har vi i kampanjen gjort en film som visades i TV4 Play för några veckor sedan. Den sågs i sin fulla längd av 1, 5 miljoner personer. Filmen visas också flitigt i sociala medier under sommaren. Hjälp oss gärna att dela den.

Se och dela filmen här

Så här syns vi i sommar

Du har säkert fått en kampanjaffisch att sätta upp på din arbetsplats. Om inte så kan du höra av dig till din avdelning eller beställa i medlemsbutiken.

För att nå nya målgrupper kommer vi i sommar också att samarbeta med så kallade influencers. Så håll utkik i sociala medier där vi kan förekomma i mer oväntade sammanhang.

Det viktigaste fackliga arbetet sker på arbetsplatserna. Det är på arbetsplatsen i samtalet mellan kolleger som det ofta avgörs hur väl vi lyckas och hur många som vill vara en av oss. Så var stolt över ditt fackliga engagemang och glöm inte att ställa frågan till dina kollegor om de vill bli medlemmar!

Här kan du läsa mer om kampanjen och hur du gör för att dela den på facebook och instagram