Vi behöver bli fler

Vi behöver bli fler medlemmar. I november satsar vi därför extra mycket på rekrytering, här finns några bra verktyg till dig. Fickguider, affischer och utbildning i värvning.

Vi är många medlemmar i Vårdförbundet idag, men vi skulle kunna vara fler! Varje arbetsplats behöver också ha  förtroendevalda för att fortsätta driva påverkan för medlemmarna. Under de sista månaderna på året vill vi sätta in en extra skjuts i att rekrytera medlemmar och här kommer bra tips och information för dig som förtroendevald.

Vecka 47 i november känner du kanske igen som Vårdförbundsveckan. Då är det viktigt att Vårdförbundet är extra synligt på arbetsplatserna och möter medlemmar. Våra lokala avdelningar har många initiativ lokalt. Det här kan du hjälpa oss med i oktober och november på din arbetsplats:

Alla trycksaker beställer du såklart gratis via medlemsbutiken!

Det  ska vara lätt att bli medlem

Bli medlem-sidan på vår webbplats fungerar lika bra i mobil, surfplatta och på datorn sedan den lanserades 14 juni i år. Det går också lätt att sms:a ordet "medlem" till 71700 så ringer vi upp.

Värva kollega kampanjen kommer igen

Dessutom kommer vi under november månad ha vår uppskattade Värva kollega-kampanj! Där alla medlemmar kan vara med och värva och få biobiljett! Det kommer vi berätta om på sidan vardforbundet.se/varva men allt är inte klart än och materialet ska produceras och skickas till våra lokala avdelningar inom kort.

Digital medlemsansökan

Bra för dig att känna till: För att få biobiljett i värva kollega behöver medlemskapet registreras via formuläret på webben. Det är också lätt att göra tillsammans när man värvar en kollega eftersom medlemsformuläret fungerar lika bra i mobil, surfplatta som dator.