Inspirationsdag för chefer 9 november

Du som är chef i vården är varmt välkommen på höstens inspirationsdag med gäster från Karolinska institutet. Du får dessutom delta på Vårdgalan samma dag där Vårdförbundspriset delas ut. Välkommen!

Vårdförbundets inspirationsdagar är till för att du som chef i vården ska få tillfälla att möta kollegor och inhämta ny kunskap och få nya idéer. Detta tillfälle har vi valt att fokusera på utvecklingen av ditt personliga ledarskap och att du ska få med dig tankar om framtidens vård.

Leder hjärnan dig eller leder du hjärnan?

Parisa Zarnegar, PhD i neurovetenskap vid Karolinska institutet, berättar om hur du som chef kan få igång positiva känslor både hos dig själv och dina medarbetare.

Reflektioner om framtidens vård

Carol Tishelman, professor i innovativ vård vid Karolinska institutet, delar med sig om sina tankar.

Vårdgalan 2016

Vårdförbundet arrangerar en gala som belyser fina insatser av medlemmarna i vården. Vårdförbundspriset delas ut till en medlem som haft framgång med personcentrerad vård i sin verksamhet. De fyra nominerade till priset kommer att föreläsa om sina arbeten. Kvällen avslutas med mingel och prisutdelning. Du som är med på inspirationsdagen för chefer är varmt välkommen att vara med på Vårdgalan också.

Tid och plats

9 november klockan 09.30 - 17.00, prisutdelning och mingel från 17.15
Stockholm, Scandic Hasselbacken, Hazeliusbacken 20

Ta med en chefs- och ledarkollega

Du har möjlighet att bjuda med en kollega, som är chef eller ledare inom Vårdförbundets fyra professioner, men ännu ej medlem.

Här kan du anmäla dig och den kollega