Inspireras i ledarskap och innovation den 5 december

Den 5 december 2017 äger nästa inspirationsdag för chefer och ledare rum. Träffen är i Stockholm och kommer handla om innovation och kreativitet. Anmälan är öppen.

Hur skapar du kreativitet och innovation i offentlig sektor?

Välkommen till en inspirationsdag om kreativitet, innovation och ledarskap i offentlig sektor. Det här består dagen av:

Innovation – så funkar det i praktiken

Vi förväntas numera vara innovativa på jobbet. Men att komma med nya initiativ, idéer eller att sätta igång förändringsprojekt innebär ofta en insats som går utanför det vanliga arbetet. Hur ska vi både kunna vara innovativa och hinna springa på alla andra bollar? Dessutom har själva ordet innovation en ryggsäck av olika föreställningar, så vad menar vi egentligen med innovation?

Föreläsare: Leif Denti, Fil Dr och forskare vid Göteborgs universitet, klär av ordet innovation, tar ned innovationshetsen på jorden och ger dig handfasta och konkreta tips om hur du kommer igång.

Modig nog att våga

Mia har gjort en resa som förälder till ett svårt sjukt barn. Hon delar med sig av hur hon funnit kraft i modet och vågat gå utanför gängse ramar. Hon bjuder på tankeställare kring synen på problem och lösningar. Finns det positiva problem till exempel?

Med musikens hjälp skapar hon en närvaro som gör att vi ser nya sätt att förhålla oss till kreativitet och de hinder vi stöter på. Hon talar om rutiner och hur vi kan förhålla oss till flexibilitet. Hur hittar man mod att frångå rutiner?

Med stor erfarenhet som anhörig lyfter hon hur vi skulle kunna hantera patienters olika förutsättningar genom personscentrerad vård. Hon belyser också vad hon tycker vården har att vinna på nya förhållningssätt.

Föreläsare: Marie "Modiga Mia" Winald Karlström, debattör, sångerska och författare

Pristagare av Årets Vårdchef berättar sina erfarenheter

Medlemmar har nominerat chefer till Årets Vårdchef under året och priset delas ut av Vårdförbundet under hösten.  Någon av de nominerade kommer vara på plats på inspirationsdagen och dela med sig av sina erfarenheter.

Inspirationsdag 5 dec 2017

5 december
Stockholm, Djurgården, Scandic Hasselbacken, Hazeliusbacken 20

Kostnadsfritt för medlem.

Ge en gratisbiljett

Du kan ge en gratisbiljett till den här inspirationsdagen till en chefs- eller ledarkollega som ännu ej är medlem i Vårdförbundet. Här kan du och din kollega anmäla er.

Bekräftelsen som din kollega får via e-post, gäller som gratisbiljett och visas upp på plats.