Inspirationsdag 5 mars: Att leda i förändring

Vi bjuder på mingellunch när du nätverkar med chef- och ledarkollegor och njuter av årets ”postervernissage”, där deltagarna i årets ledarprogram visar upp sina utvecklingsprojekt inom personcentrerat förhållningssätt.

Välkommen på en inspirationsdag och Ledarprogrammets avslutning, torsdagen den 5 mars, som vi hoppas att du sent kommer glömma. På plats finns Vårdförbundets förbundsordförande Sineva Ribeiro, som inleder dagen. Förutom lunch och trevligt sällskap av kollegor kommer du att få lyssna till inspirerande talare som hjärnforskaren Katarina Gospic, som ger ett skräckblandat perspektiv på hur våra hjärnor påverkas av det digitala livet och professor Eric Carlström pratar om tillit i ledarskapet, utifrån ett forskaröga.

Charlotta George Chief Nurse Officer CNO, sakkunnig patientsäkerhet Socialstyrelsen, pratar om ”Ledarskapets betydelse för säker vård" och Re-Thinks byråchef Petter Odmark tar upp ämnet arbetsmiljö, organisation och hälsa; hur det hänger ihop och varför?

Läs mer och anmäl dig här