Chef eller ledare? Välkommen till ett digitalt möte om personcentrerad vård!

Grattis, du har möjligheten att bli en av de första cheferna och ledarna att få nya, konkreta verktyg som gör dig redo att möta framtidens vårdutveckling. Och det bästa av allt är att du kan använda dem i verksamheten på en gång.

Vårdförbundet bjuder in dig som är chef eller ledare att inspireras av Anette Nilsson från SKL, till en timmes inspiration och introduktion i samskapande, tillgänglighet och samordning med patientens perspektiv som utgångspunkt, vilket skapas i ett patientkontrakt. Patientkontrakt är ett sätt att ge patienten möjlighet att vara mer delaktig i sin egen vård och nyttja hens egna resurser. Kontraktet har framkommit som en del i omställningen till en mer personlig och nära vård.

Ladda med kaffe och lussebulle, luta dig tillbaka framför datorn och ta gärna med dig en chefskollega! Du kan välja att delta 2:a eller 3:e december.

Klicka här för att anmäla dig till 2 december

Klicka här för att anmäla dig till 3 december

Så går mötet till:
Mötet sker via en Skypelänk som skickas till dig med e- post när du har anmält dig. Du behöver ha tillgång till Skype på din dator. Det finns möjlighet att ställa frågor via en chattfunktion under mötet.

Som medlem förmånen har du att bjuda med en chef- eller ledarkollega som ännu inte är medlem.

Inbjuden av en kollega?
För att få din plats på mötet, anmäl dig under Anmälan - ej medlem (se anmälningslänken ovan). Bekräftelsen du får till din e-postadress gäller som anmälan och en Skypelänk skickas till dig via e-post.