Fira Barnmorskeyrket den 5 maj!

Den 5 maj är det dags att fira den internationella yrkesdagen för barnmorskor. Du hittar material här på vår webbplats som du kan använda för att fira samt blogginlägg och information om lokala aktiviteter.

• Skriv ut affischer och sätt upp på din arbetsplats, där du och dina kollegor kan dela det bästa med ert yrke.
  • Uppmärksamma yrkesdagen i sociala medier! Lägg ut ett foto av affischen eller gör ett annat inlägg från ert firande. Tagga med #minyrkesdag. Vi vill se hur ni firar er dag!
  • Ordna en tipsrunda för kollegor, patienter och anhöriga.
  • Kolla med din lokalavdelning om de har aktiviteter nära dig.
  • Ordna fika tillsammans med dina kollegor. Vi har en presentation du kan visa om du vill, se länk nedan.
  • Bjud in till studiebesök.
  • Berätta om yrkesdagen för lokal media.

Du hittar material och förslag på fler aktiviteter här.

Rabatt på mugg, necessär och shoppingkasse

Vi har även särskilda erbjudanden på produkter i vår medlemsbutik.  Vad sägs om  vår fina necessär i vaxbehandlad bomullscanvas nu 75 kr (ordinarie pris 100 kr) shoppingskasse 25 kr (ordinarie pris 45 kr) och kaffemuggar i 2-pack för 60 kr (ordinarie pris 100 kr)? Passa på! Logga in i Medlemsbutiken och gå sedan till Profilprodukter och Rea. Erbjudandena gäller fram till och med den 13 maj.

Till medlemsbutiken (du behöver logga in för att se våra erbjudanden).

Läs Barnmorskebloggen

Flera av våra duktiga bloggare skriver inlägg till yrkesdagen. Läs och inspireras!
Till Barnmorskebloggen