Lyft barnmorskeyrket den 5 maj!

Den 5 maj är den internationella yrkesdagen för barnmorskor. Visa hur du och dina kollegor uppmärksammar dagen genom att tagga #minyrkesdag i sociala medier. Ladda ner vårt material och använd på arbetsplatsen eller möten. Du kan även ta del av våra rabatter i vår medlemsbutik.

Vill du också vara med och hylla ditt yrke? Se filmen ovan där Lis Munk, yrkeshandläggare för barnmorskor i Vårdförbundet berättar hur vi kan lyfta yrket bland annat genom att sätta upp Vårdförbundets affischer.

Nedan ser du exempel på vad du kan göra för att lyfta ditt yrke i samband med yrkesdagen:

• Skriv ut affischer (se länk nedan) och sätt upp på din arbetsplats, där du och dina kollegor kan dela det bästa med ert yrke.
  • Uppmärksamma yrkesdagen i sociala medier! Lägg ut ett foto av affischen eller gör ett annat inlägg från ert firande. Tagga med #minyrkesdag. Vi vill se hur ni firar er dag!
  • Ordna en tipsrunda för kollegor, patienter och anhöriga.
  • Kolla med din lokalavdelning om de har aktiviteter nära dig.
  • Ordna fika tillsammans med dina kollegor. Vi har en presentation du kan visa om du vill, se länk nedan.
  • Bjud in till studiebesök.
  • Berätta om yrkesdagen för lokal media.

Du hittar material och förslag på fler aktiviteter här.

Rabatt på datorfodral, badlakan och ryggsäck

Vi har även särskilda erbjudanden på produkter i vår medlemsbutik. Vad sägs om vårt fina datorfodral 29 kr (ord.pris 110 kr), ett härligt badlakan 179 kr (ord.pris 250 kr) och kanske vill du också bära en ryggsäck för 199 kr (ord.pris 270 kr). Passa på! Logga in i Medlemsbutiken och gå sedan till Profilprodukter och Rea. Rabatterna gäller från 30 april till 12 maj.

Till medlemsbutiken.

Läs Barnmorskebloggen

Flera av våra duktiga bloggare skriver inlägg till yrkesdagen. Läs och inspireras!
Till Barnmorskebloggen