Nu ger vi dig som är barnmorska och barnmorskestudent ett unikt tillfälle att bli lönecoachad av vår löneexpert Anna Collert, utbildad personalvetare, coach och psykoterapeut inom KBT. Få värdefulla insikter, strategier och självförtroende inför förhandling och dialog med ny eller nuvarande arbetsgivare.

Just nu har vi inga inplanerade coachningstillfällen för barnmorskor. Men du är varmt välkommen att delta på våra uppskattade coachningar som riktar sig mot alla yrkesgrupper

Innehåll i lönecoachningen

På coachningen får du både kunskap och konkreta tips inför ditt jobbsökande och din framtida löneförhandling. Frågor som du får svar på är till exempel:

• Hur går en rekrytering till på ett professionellt sätt?
  • Hur lägger jag upp en löneförhandling respektive lönesamtal på ett analytiskt och strategiskt sätt, och vad är skillnaden mellan dessa?
  • Individuell psykologi och kollektivt förhållningssätt – hur samspelar de och hur kan medvetenheten om dessa hjälpa mig?
  • Utbildningsanställningar och löneförhandling

Missa inte denna unika chans och medlemsförmån som kan påverka både din egen situation men också dina kollegors.

Varför ska du vara med på lönecoachningen?

Det råder i dag brist på barnmorskor i hela landet. Många upplever en ohållbar situation och oskälig lön. Många säger upp sig i protest alternativt byter arbetsplats ofta.

Nu vill vi coacha dig att bli bättre på att bemöta arbetsgivaren och få igenom de anspråk du behöver för att känna dig nöjd, både vad gäller arbetsmiljö och lön. Du har rätt till ett hållbart yrkesliv och självklart ska du få en skälig lön för utfört arbete. När vi är många som påverkar på ett systematiskt sätt kommer arbetsgivaren att behöva göra förändringar.

Tidigare deltagare om coachningen

"Det bästa och viktigaste jag hört på löneområdet."
"Rekommenderar verkligen detta! Sjukt bra tips och givande diskussion."
"Jag tyckte det var helt fantastiskt!"
"Engagerat, peppande, lärorikt och givande!"
"Jättebra coach med fötterna på jorden och som stärkte oss att tro på oss själva och vårt värde och att faktiskt våga."