Ett historiskt årsmöte 2020

Vi ställer inte in, vi ställer om! Vårdförbundet följer nogsamt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och för att du ska kunna delta och påverka på ett säkert sätt, är du inbjuden till Capioklubbens årsmöte som i år genomförs digitalt. I år är det ett historiskt årsmöte - Capioklubben tar steget från klubb till egen avdelning i Vårdförbundet!

Årsmötet i Capioklubben startar den 23 september klockan 19.00 och pågår till den 30 september klockan 13.00.

Ett historiskt ögonblick - Capioklubben blir avdelning Capio!

Årsmötet inleds på Scandic Klara den 23 september klockan 19.00 i Stockholm för att fira att Capioklubben blir egen avdelning!  Vårdförbundets presidium med ordförande Sineva Ribeiro och vice ordförande Ann Johansson och Ragnhild Karlsson närvarar och berättar om varför Capio blir avdelning, vad det innebär och vilka fördelar du som medlem kan förvänta dig av detta.

De formella delarna av årsmötet med omröstning och val till styrelsen i Capio sker inte på Scandic Klara utan genomförs digitalt så att alla som arbetar inom Capio kan delta.  Mötets inledande tal från Vårdförbundets presidium webbsänds i det digitala mötet och går även att se i efterhand.

Nominera till styrelsen

Du som är medlem och har din anställning inom Capio AB har möjlighet att nominera dig själv eller någon annan till styrelseuppdrag.

Sista dag att nominera är 23 september.

Vad innebär ett digitalt årsmöte?

Årsmötet genomförs i ett system som heter VoteIT och du deltar via din dator, mobil eller surfplatta. Dagordningen hanteras som vid ett fysiskt möte. Mötespunkterna öppnas och stängs enligt ett program och du har möjlighet att diskutera, ställa frågor, lägga förslag och rösta. Mötet leds av en mötesordförande som hanterar dagordningen i det systemet. Ett digitalt möte kräver att mötesordföranden har kunskap om hur systemet fungerar. Styrelsen har därför föreslagit en årsmötesordförande som är utbildad i VoteIT.

Hur gör jag för att delta i årsmötet?

Du kommer att få en inloggningslänk skickad till den e-postadress du har registrerad i Vårdförbundets medlemsregister. Har du inte fått någon länk den 14 september, titta i din skräppost annars kontakta någon av årsmötesadministratörerna.

Välj själv hur mycket du vill engagera dig i årsmötet och i vilka punkter du vill delta. Vill du bara rösta räcker det att logga in vid röstningspunkten. Vill du både lägga förslag och rösta om förslag behöver du logga in två gånger - en gång för att lägga förslaget och sedan för att rösta, när punkten för förslag stängts.

Förberedelser

Skapa ditt konto i VoteIT - När du fått din inloggningslänk till VoteIT behöver du skapa ditt konto. När du skapar kontot föreslår systemet ett användar-ID. För tydlighet och transparens bör du använda ditt för- och efternamn som användarnamn. Om flera deltagare har samma för- och efternamn som du, går det bra att lägga till ett mellannamn eller en siffra efter ditt efternamn. När du skapat ditt konto rekommenderar vi att prova logga in en gång, för att vara säker på att det fungerar.

Använd rätt webbläsare - Vi rekommenderar Chrome, Edge eller Firefox när du deltar i årsmötet. Det fungerar inte att använda Internet Explorer.

Bekanta dig med VoteIT - För att du ska känna dig bekväm när årsmötet startar, finns en introduktion till VoteIT med bilder och beskrivningar som du kan kika på redan nu!

Support

Har du frågor om VoteIT eller saknar din inloggningslänk, kontakta någon av våra årsmötesadministratörer.

Laila Johansson - laila.johansson@vardforbundet.se  eller 0470-76 24 35

Anna Vult von Steyern - anna.vult@vardforbundet.se eller 040-10 89 22

Maria Zander - maria.zander@vardforbundet.se  eller 060-64 14 71

Emma Hed - emma.hed@vardforbundet.se eller 0498-29 16 32

Som medlem i Vårdförbundet är du med och påverkar - tillsammans gör vi skillnad.

Varmt välkommen!

Årsmöte 2020 Capioklubben

Det är viktigt att vi har rätt information om dig i medlemssystemet