Riksklubbar och värdavdelningar

Du som arbetar i ett privat företag eller en organisation med rikstäckande verksamhet tillhör en värdavdelning och i vissa fall en riksklubb.

Värdavdelningen är speciellt insatt i de frågor som rör den organisation du arbetar i. Den kan besvara frågor som rör hela den riksomfattande verksamheten inom din organisation.

Har du frågor som endast rör dig och din anställning, eller endast din egen arbetsplats, är det bäst att du vänder dig till din lokala avdelning för stöd och service.

Höstens årsmöten blir digitala

Vi ställer inte in, vi ställer om! Vårdförbundet följer nogsamt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och har därför beslutat att genomföra årets årsmöten digitalt. Beslutet grundar sig i förbudet mot allmänna sammankomster över 50 personer, samt att vi tycker det är viktigt att visa både dig som medlem och samhället att vi gör vad vi kan för att minska smittspridningen av covid-19. Dessutom är medlemmar i riksklubbar utspridda över hela landet vilket gör det svårt att träffas fysiskt.

Årsmöten pågår under flera dagar och du kommer att få en inbjudan med mer information och instruktioner kring hur du gör för att delta. Du kan läsa i menyn till vänster om vilka datum som gäller för just din klubb.

Här hittar du kontaktinformation till din riksklubb eller värdavdelning.