Riksklubbar och värdavdelningar

Du som arbetar i ett privat företag eller en organisation med rikstäckande verksamhet tillhör en värdavdelning och i vissa fall en riksklubb.

Värdavdelningen är speciellt insatt i de frågor som rör den organisation du arbetar i. Den kan besvara frågor som rör hela den riksomfattande verksamheten inom din organisation.

Har du frågor som endast rör dig och din anställning, eller endast din egen arbetsplats, är det bäst att du vänder dig till din lokalavdelning för stöd och service.

Höstens årsmöten blir digitala

Vi ställer inte in, vi ställer om! Vårdförbundet följer nogsamt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och har därför beslutat att genomföra årets årsmöten digitalt. Beslutet grundar sig i förbudet mot allmänna sammankomster över 50 personer, samt att vi tycker det är viktigt att visa både dig som medlem och samhället att vi gör vad vi kan för att minska smittspridningen av covid-19. Dessutom är medlemmar i riksklubbar utspridda över hela landet vilket gör det svårt att träffas fysiskt.

Årsmöten pågår under 5 dagar och du kommer att få en inbjudan med mer information och instruktioner kring hur du gör för att delta. Du kan läsa i menyn om vilka datum som gäller för just din klubb.

Nominera till Previaklubbens styrelse!

Information till dig som är medlem i Vårdförbundets Previaklubb

Då vi inte fått in tillräckligt många nomineringar för att genomföra ordinarie val till Previaklubbens styrelse så kommer årsmötet att skjutas fram till hösten. Om du eller en kollega är intresserad av att bidra i klubbens arbete så är möjligheten att nominera fortfarande öppen.

Om du har frågor om klubbens verksamhet eller vad det innebär att vara förtroendevald i Previaklubben kan du kontakta klubbordförande Karin Forsberg Sehlin på e-post karin.forsbergselin@vardforbundet.se.
Vårdförbundets Previaklubb

Nominera inför Capioklubbens årsmöte 2020!

Den 23 april ska det genomföras ett årsmöte med val till styrelse genom webbröstning. Du som har anställning inom Capio har nu möjlighet att nominera.

Här hittar du kontaktinformation till din riksklubb eller värdavdelning.