Hej och glad sommar

Hoppas du har det bra i värmen, kommit ner lite i varv efter vårterminen och att du är taggad inför sommarlovet.

Oavsett om du ska jobba extra eller ta det lugnt i sommar vill jag passa på att påminna dig om att ta tid att återhämta dig efter den gånga terminen. Ge dig själv en klapp på axeln för väl utfört arbete och se till att ladda batterierna inför höstterminens utmaningar! Själv har jag äntligen tagit examen och ska nu ut i ”verkligheten”. Det känns både spännande och utmanande!

/Viviana Lundberg, ordförande Vårdförbundet student

Vårdförbundet Direkt ger dig svar hela sommaren!

Under sommaren kan frågor om till exempel anställning, delegering, bemanning eller arbetstid dyka upp. Du kan då ringa 0771-420 420 och få svar direkt eller skicka in din fråga via webbformulär. Hör av dig så kontaktar vi dig inom 3 arbetsdagar (måndag-fredag). Du når oss alla vardagar klockan 08.00-18.00.

Ställ din fråga till Vårdförbundet Direkt
Nyexad? Grattis, det firar vi med rabatt på medlemsavgiften

När du nu går från student till yrkesverksam kan du använda Vårdförbundet fullt ut. Personlig rådgivning, försäkringar och karriärutveckling är några av dina medlemsförmåner som nu kan bli mer aktuella för dig. Från och med månaden efter din examen kommer du att börja betala en månadsavgift. Under de första 6 månaderna betalar du endast 100 kr/månad, istället för den ordinarie månadsavgiften 265 kr/månad.

Läs mer om medlemsavgifter
Hur bra är din VFU?

Snart släpper vi årets VFU rapport. Håll utkik! Kommer Halmstad fortsätta ligga i toppen? Hur kan vi påverka så vi får bättre handledare? Så här såg det ut förra året.

Så bra VFU hade ditt lärosäte 2017
Se politikerdebatt om vården

Är du lite extra intresserad av hur politikerna tänker kring hälso- och sjukvårdsfrågor inför valet 2018? Då ska du kolla in Vårdförbundets politikerdebatt, följ länken nedan!

Se politikerdebatten

Vårdförbundet Direkt