Fira ditt framtida yrke 22 februari!

Hej! Nu lyser vi upp vintermörkret med lite roliga nyheter! Den 22 februari hyllar vi tillsammans våra framtida yrken på Vårdförbundet students dag. Anta studentstyrelsens utmaning på sociala medier och vinn biobiljetter.

Vi startade Vårdförbundet students dag för att lyfta och hylla alla som valt att utbilda sig till tre av Sveriges viktigaste och roligaste yrken: sjuksköterska, röntgensjuksköterska och biomedicinsk analytiker. Nytt för i år är att studentstyrelsen skickar ut en utmaning till alla er studenter att synliggöra ert framtida yrke och Vårdförbundet på din högskola eller universitet. Delta i tävlingen genom att lägga upp bilder på hur ni firar på Instagram och tagga oss!

Fira Vårdförbundet students dag 22 februari
Har du bästa handledaren?

Din handledarens insats har en stor betydelse för dig, utbildningen och våra framtida professioner. Vårdförbundet Student delar ut utmärkelsen Årets studenthandledare på Vårdgalan hösten 2019!

Här kan du nominera din handledare
Snart kommer VFU-enkäten

2016 släppte Vårdförbundet Student den allra första rapporten på temat verksamhetsförlagd utbildning. I den fanns studenternas VFU-ranking 2016, med våra bästa universitet och högskolor. Vi i styrelsen är stolta över att snart kunna presentera den tredje VFU-rapporten. Lova att svara på VFU-enkäten när den kommer. Så att vi får veta vad du tycker om om din utbildning och VFU. Det blir ett underlag för oss att fortsätta påverka, även om påverkan tar tid!

Läs förra årets VFU-rapport
Vi ska väcka debatt - säger nya studentstyrelsen

I november hade Vårdförbundet Student sitt senaste årsmöte. Vi fick då en ny styrelse. - Under året tänker vi bland annat fortsätta arbeta för: förbättring av studenternas studiemiljö, jämställdhet på universiteten, ökat interprofessionellt lärande samt fortsätta upprätthålla vårt internationella engagemang. Vi ska väcka politisk debatt i frågor som berör våra medlemmar och våra professioners framtid.

Läs mer i studentbloggen!
Bra försäkring genom oss om du skulle bli sjuk

Sjukförsäkring Student ingår i vårt studenterbjudande. Genom försäkringen kan du få ett engångsbelopp på 14 000 kronor om du blir sjukskriven i minst tre månader någon gång under din utbildning.

Här får du koll på dina försäkringar

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga