Inspirationshelg 7-8 april

Välkommen till vårens största inspirationsmöte! Studerar du till biomedicinsk analytiker, röntgensjuksköterska eller sjuksköterska? Då är detta vårens event för dig! En helg i Stockholm - där du får möjlighet att träffa studenter från hela Sverige. Du får inspirationsföreläsningar, kunskap om lön och du får lära dig mer om ett hållbart yrkesliv.

Anmäl dig nu - fåtal platser kvar!
Var med och fira Vårdförbundet Students dag 23 februari!

Dagen finns till för att ni studenter som studerar till Sveriges viktigaste och roligaste yrken ska fira era yrkesval. Vi hoppas på att studenter från Umeå i norr och till Lund i Söder firar denna dag! Låt oss klä våra skolor i lila färger och firar vårt förbund, Vårdförbundet Student vår gemensamma nationella arena.

Så här får din högskola sitt kalaskit!
Tyck till om din utbildning och framtid!

Under vårterminen kommer en enkät skickas ut till alla Vårdförbundets studentmedlemmar. Det kommer vara en kort enkät med frågor om din utbildning och framtid. Enkäten kommer sammanställas i rapport om hur unga medarbetar i vården tänker om utbildning och framtiden. Håll utkik efter enkäten och skicka in dina svar när du får den!

Handledarpriset 2018

Har du stött på en extra bra handledare som du vill prisa? Då har vi rätt grej för dig. Under vårdgalan 2018 kommer nämligen ett pris för bästa handledare delas ut. Längre fram kommer mer information om hur du nominerar din bästa handledare. Håll utkik!

På väg ut på VFU eller första arbetsintervjuerna?

Du glömmer väl inte bort att gå in på hemsidan och hämta massa heta tips om hur du får ut det mesta av dina VFU-perioder eller dina arbetsintervjuer? Läser du ditt sista år på utbildningen ska du också hålla extra koll mejlboxen. Där kommer det trilla in många bra tips om hur du på bästa sätt förbereder dig för yrkeslivet och första arbetsintervjuerna.

Studentsidorna

Vårdförbundet Direkt