Grattis på sjuksköterskans år!

Sjuksköterskans år 2020 och Sjuksköterskedagen 12 maj. Det finns många anledningar att gratulera dig till ett av världens viktigaste yrken.

I år är det sjuksköterskans år. Det innebär att alla 366 dagar är ett tillfälle att uppskatta, erkänna och hylla alla sjuksköterskors utmanande arbetsförhållanden. Och i dagarna är det 12 maj; internationella sjuksköterskedagen. I år firar vi den lite extra eftersom det är 200 år sedan Florence Nightingale föddes och i och med det även födelsen av yrkesdagen för sjuksköterskor.

När Världshälsoorganisationen WHO bestämde att det var just 2020 som skulle bli sjuksköterskans år, visst de inte hur mitt i prick det skulle bli. Sällan har en internationell kampanj satt ljuset på utmaningarna i sjuksköterskors arbete, som nu i kampen mot coronaviruset.

Nu är vi mitt i en omfattande pandemi och det är ni som står i frontlinjen. Med all rätt hyllar hela Sverige och resten av världen er idag – och alla andra dagar för det otroliga arbete ni gör.

Vårdförbundet vill sätta sjuksköterskors status på kartan. Den måste höjas. Vi kommer alltid fortsätta att stå bakom er, hylla er och höja er!

TACK för att ni gör ett fantastiskt jobb!

"Svåra prioriteringar kommer att sätta ärr som vi får bära med oss livet ut"

Mahmoud Alturk arbetar på ett LSS-boende och oroar sig för att hamna i en prioriteringsfråga där personalen inte kan ge den livskvalitet och vård de är vana att ge sina patienter.

Mahmouds blogginlägg
Köp produkter till bra priser!

Under perioden 8-18 maj har du möjlighet att fynda fina produkter till bra priser ur Medlemsbutiken.

Du handlar dina produkter här

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga