Grattis alla sjuksköterskor!

12 maj är den internationella yrkesdagen för sjuksköterskor. Vi ger dig ett fint medlemserbjudande som gäller hela veckan. Visa hur du och dina kollegor uppmärksammar dagen genom att tagga #minyrkesdag i sociala medier!

Grattis på yrkesdagen!
Medlemserbjudande hela veckan

Mellan 8-14/5 får du som är sjuksköterska rabatt på vår fina termos och paraply. Denna vecka kostar termosen 50 kr (ord. pris 85 kr) och paraplyet 75 kr (ord. pris 115 kr). Erbjudandet gäller så långt lagret räcker. Beställ i medlemsbutiken, sök på "termos" eller "paraply".

Logga in i medlemsbutiken och sök på termos eller paraply
Nu startar vi sjuksköterskebloggen!

Nu drar vi igång sjuksköterskebloggen på vardforbundetbloggen.se! Bloggandet kommer Robin Åberg, sjuksköterska och yrkeshandläggare på Vårdförbundet att stå för. Under veckan kommer vi också ha flera gästbloggande sjuksköterskor i bloggen som berättar om varför de brinner för sitt yrke.

Läs mer i sjuksköterskebloggen
Tagga #minyrkesdag i sociala medier

Yrkesdagen är ett utmärkt tillfälle att visa vad ditt jobb handlar om. Berätta i sociala medier genom att skriva eller filma kort något med din mobilkamera. Var stolt! Varför valde du ditt yrke? Vad är det bästa med yrket? Vad får dig att känna att du har gjort ett riktigt bra jobb? Firar ni med fika på jobbet? Ta en bild på dig och dina kollegor! Tagga gärna med #minyrkesdag eller #sjuksköterskedagen så ser vi hur ni firar och kan sprida vidare.

Se firarbilder på t ex Instagram.
Vad händer nära dig?

Många lokala avdelningsstyrelser och förtroendevalda på arbetsplatser runt om i landet uppmärksammar dagen på olika sätt. Ta en titt på din lokala avdelnings webbsida eller Facebooksida för att ha koll på om det händer något nära dig.

Hitta din lokala avdelning

Vårdförbundet Direkt