Välkommen till Hälso- och sjukvårdsmingel i Almedalen!

Vårdförbundet bjuder in till Hälso- och sjukvårdsmingel söndagen 30 juni i TCO-landet. Vi bjuder på alkoholfritt och tilltugg! Kommer du dessutom en timme tidigare kan du vara med på vårt seminarium om nära vård med bland andra regeringens utredare Anna Nergårdh.

Klockan 17:00 söndagen den 30 juni slår portarna upp till Almedalens Hälso- och sjukvårdsmingel i Vårdförbundets regi. Här kan du träffa nationella och lokala politiker, beslutsfattare och så klart medlemmar i Vårdförbundet.

Är du intresserad av hur det går i frågan om nära vård, är du varmt välkommen till vårt seminarium klockan 16:00 med regeringens utredare Anna Nergårdh, spetspatienten Peter Carstedt, Vänsterpartiets vårdpolitiska talesperson Karin Rågsjö, Årets vårdchef 2018, Lars Karlsson och Ann Johansson, vice ordförande Vårdförbundet. Under seminariet kommer vi att söka lösningar på hur vi skapar en nära vård med befolkningens behov i fokus.

Hälso- och sjukvårdsmingel

Datum: 30 juni 2019
Tid: 17:00-19:00
Plats: TCO-landet, Strandgatan 19, Visby
Anmäl dig här

Seminarium: En nära vård ur befolkningens behov – hur skapar vi det?

Datum: 30 juni 2019
Tid: 16:00-17:00