Nu kan du gå webbutbildning för lokala valberedare!

Utbildningens syfte är att ge lokala valberedare stöd och vägledning i uppdraget, och att ge den som är nyfiken på uppdraget en inblick i vad det innebär att vara valberedare.

Att vara valberedare är ett uppdrag som kan se olika ut beroende på avdelningens förutsättningar. I utbildningen finns arbetsmaterial som kan användas som stöd - du väljer själv vilka delar som är relevanta för just din valberedning. Vill du fördjupa dig i uppdraget finns bonusmaterial som är markerat med ett + (plustecken).

Utbildningen når du i Aktivitetsportalen under Webbutbildningar. Du kommer också bli ombedd att logga in.

Ta mig till Aktivitetsportalen
Mer om lokal valberedning

På sidor för förtroendevalda finns en sida med mer information om lokal valberedning. Där hittar du formulär, fakta och kontaktuppgifter som är viktiga i ditt uppdrag.

Till sida för lokala valberedare

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga