Varför sociala medier?

Mycket av det fackliga arbetet handlar om att försöka påverka, synliggöra och sprida information. Från att ha förmedlat sig via röksignaler och morse så har vägen att kommunicera utvecklats i en rasande takt. Numera är sociala medier lika vedertaget som det tryckta ordet och vi ser en stor fördel med att använda oss av Facebook, blogg, Twitter och Instagram som verktyg.

Läs mer om hur vi jobbar med sociala medier
Chef, se hit!

Är du en av våra chefsmedlemmar? Då är du en mycket viktig medlemsgrupp för Vårdförbundet! Får du våra nyhetsbrev som är riktade enbart till chefer? Om inte så behöver du uppdatera dina uppgifter i vårt medlemsregister! Skynda, så du inte missar någon viktig information eller en spännande inbjudan!

Läs mer om vad som är på gång för chefer och ledare
Årsrapport 2016

Varje år skriver Vårdförbundets 21 lokalavdelningar en årsrapport. Årsrapporten är en summering och utvärdering av verksamheten i avdelningen. Nu kan du ta del av avdelning Örebros årsrapport för 2016.

Hela årsrapporten hittar du här
Politiska aktiviteter

Att möta beslutsfattande politiker ser vi i avdelningen som ett av de allra viktigaste verktygen för att kunna påverka och sprida vår politik. Under 2016 har vi haft olika forum för att träffa region och kommunfullmäktige, både enskilda möten partivis, och i andra sammansättningar med enskilda politiker. Under 2017 planerar vi flera spännande aktiviteter med politiker.

Läs mer om vad vi planerar under 2017
Stipendieutdelning

Fredagen den 13 januari deltog Vårdförbundet i examinationen för sjuksköterskeprogrammet vid Örebro Universitet. Ett 90-tal nya kollegor fick sina broscher och firades av med tal från lärare och studentrepresentant samt med skön studentsång. Vi passade på att dela ut stipendium för bästa C-uppsats till Johanna Ahlm och Elin Frick.

Läs hela artikeln om stipendieutdelningen här

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga