Dags för lönesamtal? Vi stöttar dig!

Vi har tagit fram en ny webbutbildning - Ditt lönesamtal. I utbildningen får du konkreta tips för att lyckas. Exklusivt för medlemmar! Du kan också få personlig lönecoachning, kolla lönestatistik eller läsa våra 12 bästa tips.

Här finns stöd att få inför ditt lönesamtal
Lokala avtal skrivs nu – här reder vi ut vanliga frågor

Arbetet med att träffa lokala avtal och att genomföra löneöversynen pågår för fullt. Det nya avtalets prioritering av erfarna och särskilt yrkesskickliga är fortfarande i fokus. Läs svar på vanliga frågor om sifferlöst, löneöversyn och lönesamtal för dig som omfattas av centrala avtalet med SKL och Sobona.

Om sifferlöst, LOK:ar, översyn och lönesamtal
Spännande höstläsning

Just nu får du som medlem rabatt på boken "Konsulterna: kampen om Karolinska". Den är skriven av journalisterna Lisa Röstlund och Anna Gustafsson, som har blivit nominerade till Stora Journalistpriset och Guldspaden för sin grävande journalistik. OBS tidsbegränsat erbjudande!

Här får du bokrabatten!
Världens bästa jobb

Hur många patienter har du ansvar för? Forskning visar att mellan fyra och sju patienter per sjuksköterska är att rekommendera. Så ser det inte ut i dag i Sverige, ett av världens rikaste länder. Sverige behöver fler barnmorskor, biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och sjuksköterskor - att försöka ersätta din kompetens med icke kvalificerad personal är inte patientsäkert.

Läs Sineva Ribeiros text om våra livsviktiga yrken
Louise Hoffsten på Vårdgalan 8 november - anmäl dig nu!

Louise Hoffsten sjunger och delar med sig av sin berättelse. Emma Skoglund från Ung Cancer föreläser om hur vi kan bemöta och inkludera patienter med kronisk sjukdom. Vårdförbundspriset i samarbete med Folksam delas ut, Årets vårdchef och Årets studenthandledare koras. Välkommen!

Anmäl dig till Vårdgalan här
Möt oss på Röntgenveckan 17-20 september i Jönköping

Röntgenveckan är Sveriges största årliga forum för medarbetare som arbetar inom röntgen. Här finns forum för utbildning, fortbildning, diskussion och nätverkande. Vi finns på plats i vår monter där vi är redo att möta dig som medlem men också arbetsgivare och beslutsfattare för att lyfta hur vi tillsammans kan förändra mot alla odds.

Mer om Vårdförbundet på Röntgenveckan

Vårdförbundet Direkt