Ny medlemsförmån! Juridisk hjälp när du behöver det

Nu kan du som medlem teckna en juristförsäkring genom Folksam för bara 30 kronor per månad. I försäkringen ingår bland annat rättsskydd och 15 timmars rådgivning per år. Om du tecknar nu slipper du 6 månaders karenstid att använda försäkringen.

Läs mer om juristförsäkring och andra medlemsförsäkringar
Enad front för lönerna

Tillsammans fortsätter vi att sätta hårt tryck på arbetsgivarna, så att löneprioriteringen av särskilt yrkesskickliga i kollektivavtalet med SKL och Sobona (HÖK19) verkligen genomförs.

Läs Sineva Riberos senaste ledare
Gratulera på skyddsombudens dag!

Den 23 oktober firas skyddsombudens dag. Passa på att uppmärksamma skyddsombud lite extra och synliggöra det viktiga uppdraget. Vi firar särskilt våra runt 5600 skyddsombud som finns inom Vårdförbundet!

Fira skyddsombudens dag 23 oktober
Se våra nya profilprodukter

Som vi alla har väntat! Nu har portarna för nya medlemsbutiken slagit upp. Vi har fyllt på med nya produkter till bra priser i butiken – allt från reflexpåse och lunchlåda till stödstrumpor och powerbank.

Titta i butiken och shoppa!
Slutkandidater för Vårdförbundspriset och Årets vårdchef utsedda

Nu är det snart dags igen att belöna personer som vågar och genomdriver förändringar inom personcentrerade vård eller lyckats med sitt ledarskap inom hälso- och sjukvård. Bli inspirerad av slutkandidaterna i Vårdförbundspriset (i samarbete med Folksam) och årets Vårdchef. Priserna delas ut under Vårdgalan den 8 november.

Vilka är årets slutkandidater?
Fira röntgensjuksköterskedagen 8 november

Dags att hylla yrket röntgensjuksköterska på yrkesdagen. Våra yrkesdagar ger möjlighet att fira våra yrken och samtidigt lyfta fram yrkesfrågorna både i media och på arbetsplatser. Vad är det bästa med ditt yrke? Berätta och tagga med #minyrkesdag på sociala medier. Här kan du hämta affisch, tipsrundor och presentationsmaterial. Men mest av allt, känn dig stolt över ditt yrkesval! Du är så viktig!

Här hittar du idéer och material till yrkesdagen
Gå över till autogiro - få trisslott!

Det är smidigt att betala medlemsavgiften via autogiro och samtidigt bidra till en bättre miljö. Du får en trisslott av oss som tack. Nu kan du lämna medgivande för betalning via autogiro direkt på Vårdförbundets webb med BankID eller med mobilt BankID.

Gå över till autogiro!

Vårdförbundet Direkt