OB-ersättning jul och nyår

Jul, nyår och trettonhelg – vad gäller egentligen rörande OB-ersättningar under de kommande helgerna? Vi har hela listan!

OB-ersättning storhelger
Grattis på röntgensjuksköterskedagen!

Den 8 november är det internationella yrkesdagen för röntgensjuksköterskor. Dagen till ära får du rabatt på tre profilprodukter: axelremsväska, power bank och termos. Rabatten gäller mellan 4 - 14 november. Och du, grattis till att du har ett av världens viktigaste yrken!

Fira och hylla ditt yrke
Kommuner visar vägen

Utrullningen av HÖK 19 pågår för fullt och nu har de första goda nyheterna om rejäla löneökningar kommit in! Det är kommunerna som vågar satsa.

Läs Sineva Ribeiros senaste ledare
Löneenkät på väg – uppdatera dina uppgifter

I slutet av november kommer vi att skicka ut en enkät där vi ber dig som arbetar inom region, kommun eller kommunalt bolag att fylla i hur 2019 års lönerevision funkat och vad resultatet blev för dig. Passa på att uppdatera dina medlemsuppgifter redan idag, så att enkäten kommer fram till dig!

Läs mer om enkäten och uppdatera uppgifter
Känner du någon som borde vara med i Vårdförbundet?

Nu i november storsatsar vi på synlighet och rekrytering av nya medlemmar, så vi kan bli fler och göra ännu mer för er som ÄR medlemmar! Har du en kollega som ännu inte är medlem? Be kollegan göra vårt medlemstest och sedan sms:a MEDLEM till 71700 så ringer vi upp.

Till medlemstestet
Skaffa juristförsäkring innan jul

Nu kan du som medlem teckna en juristförsäkring genom Folksam för bara 30 kronor per månad. I försäkringen ingår bland annat rättsskydd och 15 timmars rådgivning per år. Om du tecknar före 31 december slipper du 6 månaders karenstid att använda försäkringen. Den här försäkringen kan du bara teckna genom medlemskapet hos oss!

Läs mer om juristförsäkring och andra medlemsförsäkringar
Unna dig en resa på havet

Som medlem i Vårdförbundet får du rabatt på kryssningar hos Birka Cruises, Tallink Silja och Viking Line. Du kan utnyttja erbjudanden för både privat- och konferensresor.

Medlemsrabatt på kryssningar

Vårdförbundet Direkt