Glad påsk från oss!

Kära medlem! Vi hoppas att du får en äggstra fin helg, på jobbet, ute i solen eller hemmavid. Vår medlemsrådgivning har öppet som vanligt på skärtorsdag men stängt på långfredag. Du kan alltid använda vårt frågeformulär om du undrar över något. Här kommer lite aktuell information som kan vara bra för dig att känna till.

Skicka en fråga till rådgivningen här
Regionerna som var bäst och sämst på lön 2020

Nyfiken på hur din region levererade i Vårdförbundets färska lönerankning? Vi presenterar hela listan med löneutfallet 2020, region för region.

Till lönerankningen!
Allt om lön på ett ställe

Här hittar du guider och vägledning inför lönesamtalet och löneförhandlingen, lönecoachning, aktuell lönestatistik och mycket mer.

Till allt om lön
Du har rätt att slå larm

Vi accepterar inte att rätten att larma i media blir ifrågasatt av arbetsgivare. Legitimerad personal ska kunna påtala missförhållanden och brister i vården, utan att vara rädd för repressalier.

Läs Sineva Ribeiros text om yttrandefrihet
Det här frågar medlemmarna om

Vad gäller nu när Socialstyrelsen räknar gravida efter vecka 20 som riskgrupp? Vad gäller vid vaccination? Räknas det som arbetsskada om jag smittats av covid-19 på jobbet?

Läs FAQ om corona och ditt arbete
Har du en riktigt bra chef?

Är din chef en riktigt bra ledare som jobbar för personcentrerad vård och får hela gruppen att trivas på jobbet? Ta chansen och nominera honom eller henne till Årets Vårdchef 2021!

Lyft en bra chef
OB för vårens och sommarens storhelger

Påsk, valborg, pingst och midsommar – vad gäller egentligen för OB-ersättningar under vårens och sommarens storhelger? Vi har hela listan.

Se vårens och sommarens OB-listor
Gratis online-träning med Actic

Fram till den 31 maj kan du som medlem använda appen Actic Anywhere gratis (i vanliga fall kostar Actic Anywhere 59 kr i månaden).

Använd dina medlemsförmåner!

Vårdförbundet Direkt