Det här vill Vårdförbundet i avtalsrörelsen 2019

Vårdförbundet förhandlar just nu om det centrala kollektivavtalet med Sveriges kommuner och landsting (SKL) samt Sabona. Målet med förhandlingarna om ett nytt centralt avtal är tydligt: det är dags för jämställda och hälsosamma villkor som spräcker “löneglastaket” och som ger dig möjlighet till ett hållbart yrkes- och privatliv.

Läs mer om avtalsrörelsen 2019
Vi växer, nu är vi 115 000

Allt fler som arbetar inom vården ser värdet av att organisera sig fackligt. För ju fler vi är, desto mer kan vi påverka.

Nu är vi 115 000 medlemmar
Träna loss på Actic med ny medlemsrabatt

Som medlem i Vårdförbundet kan du nu får 20 procent rabatt på årsmedlemskap i träningskedjan Actic. Två timmar med PT/instruktör ingår när du börjar. Actic har 120 träningscenter från Ystad i söder till Kiruna i norr.

Medlemserbjudande hos Actic
Rabatt på tågresor med SJ

Fram till den 31 maj 2019 får du 15 procent rabatt på tågresor med SJ. Därefter har du 10 procent rabatt året ut.

Använd din medlemsrabatt på SJ!
Nominera till Vårdförbundspriser

Vi vill belöna de som skapar en bättre och mer jämlik hälso- och sjukvård för patienter, en sundare arbetsmiljö för personalen och inspirerande handledarskap för vårdstudenter. Vi behöver din nominering till priserna senast den 15 april.

Nominera till Vårdförbundspriset, Årets vårdchef och Årets studenthandledare
8 mars: Dags för lön hela dagen!

Kvinnor jobbar gratis varje dag efter kl 16:06, jämfört med män som får lön för sitt arbete hela dagen. Var med och uppmärksamma det på internationella kvinnodagen genom kampanjen #lönheladagen.

Dags för lön hela dagen!
Hipp hurra för kollektivavtalets dag 17 mars!

Grattis till alla oss som har kollektivavtal på arbetsplatsen! Tack vare ditt medlemskap kan Vårdförbundet vara en stark part i förhandlingar med arbetsgivarorganisationerna. Tillsammans skapar vi trygghet för dig som anställd och påverkar i frågor som lön, arbetstid, semester, tjänstepension och försäkringar.

Kollektivavtalets dag
Uppdatera dina uppgifter

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som är medlem i Vårdförbundet, exempelvis e-post, telefonnummer, befattning, arbetsgivare och arbetsplats. Då kan vi nå dig med aktuell information och material.

Ändra dina uppgifter

Vårdförbundet Direkt