Semester för att orka

Vila och återhämtning är nödvändigt nu. Din lagstadgade rätt till fyra veckors sammanhängande sommarsemester ska respekteras, även under en pandemi.

Läs Sineva Ribeiros senaste ledare
Politikerna måste ta ansvar för att samordna vården nationellt!

Sommaren närmar sig snabbt, ändå saknar många av Vårdförbundets medlemmar besked om sin semester. Vi kräver nu att politiker nationellt, regionalt och lokalt tar ansvar genom nationell samordning av sommarvården. Det skriver Sineva Ribeiro i aktuell debattartikel införd i Expressen.

Samordna vården nationellt i sommar
Dags för arbetsgivarna att tacka med lön

I vår kampanj #tackamedlön vill vi påverka arbetsgivarna att förbättra villkoren och tacka dig som arbetar inom vården med en bättre lön. Var med och sprid så att så många som möjligt skriver på vårt upprop.

Skriv på vårt upprop #tackamedlön
Sista chans att nominera till Vårdförbundets priser

Just nu har det aldrig varit viktigare att hylla dig som arbetar inom vården! Passa på att hylla och lyfta dina kollegor eller chefer genom att nominera till Årets Vårdchef, Vårdförbundspriset eller Årets Studenthandledare. Vem tycker du har gjort en extra stark insats under året och är värd att belönas med utmärkelse, beröm, ära och en summa pengar?

Nominera till Vårdförbundets priser före 15 juni
Få koll på vad som gäller - covid-19

Vårdförbundet arbetar för dig som medlem och följer utvecklingen av coronavirusets spridning. Läget kan snabbt förändras och därför samlar vi information för dig och uppdaterar den kontinuerligt. Bra information både för medlemmar och skyddsombud!

Covid-19 - Information för dig i ditt arbete
Sommarläsning

Du vet väl om att du som medlem i Vårdförbundet har rabatt på böcker från Bokus och Studentlitteratur? Du kan också kostnadsfritt beställa boken "Genusyrsel och Normuppror".

Läs mer om erbjudandet här
Behöver du någon att prata med?

För att ge det allra bästa stödet och möta eventuell oro och stress under pågående pandemi, har vi inlett ett samarbete med Falck Healthcare. Det innebär att du som yrkesverksam medlem har möjlighet till 1-3 kostnadsfria samtal med socionom, legitimerad psykolog eller legitimerad psykoterapeut.

Läs mer hur du bokar ditt samtal här

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga