Dags för lönesamtal? Vi stöttar dig!

Som stöd inför ditt lönesamtal har Vårdförbundet tagit fram den digitala guiden "Ditt lönesamtal". I den får du konkreta tips för att lyckas med lönesamtalet. Utöver guiden kan du också få personlig lönecoachning, kolla lönestatistik eller läsa våra 12 bästa tips.

Kolla alla tips här
Planera för semester och ledighet

Snart är det sommar och många vill ha ut både semester och föräldraledighet. Kanske har du sökt in till en utbildning till hösten? Här kan du läsa om vilka regler som gäller.

Detta gäller vid semester och ledighet
Har arbetsgivaren tagit sitt ansvar?

Det är allvarligt om uppgifterna i Uppdrag Granskning den 22 januari stämmer - att vi har yrkesutövare i vården som blivit legitimerade på felaktiga grunder. Dels för att patientsäkerheten riskerar att hotas, dels för att förtroendet för vården och de legitimerade yrkesgrupperna i vården kan urholkas. Vi efterlyser besked från Sveriges kommuner och regioner.

SKR bör ta ansvar för att säkra systemet
Fler nya medlemmar än någonsin

Allt fler inser värdet av att organisera sig fackligt för att påverka sin arbetssituation. 2019 välkomnade vi över 8 100 nya medlemmar! Och det är viktigt att vara många. Vi står enade tillsammans för bättre arbetsvillkor och för hälso- och sjukvårdens utveckling.

Läs Sineva Ribeiros hälsning
Nu kan du nominera till Vårdförbundets priser 2020!

I november är det dags för vår omtyckta Vårdgala då vi lyfter våra medlemmars prestationer och utvecklingsarbeten under trevliga former. Nu kan du nominera en chef eller kollega till Vårdförbundspriset och Årets Vårdchef!

Här nominerar du!
Semestra i vackra Toscana

Som medlem i Vårdförbundet har du möjlighet att få rabatt på semesteranläggningen Riva del Sole i Toscana. Ta chansen att vila upp dig i naturskön miljö och besök spännande italienska utflyktsmål.

Semestra i Italien
Upp till tre månaders skattereduktion på avgiften 2019

Inför deklarationen för 2019 har du fått information om dina kontrolluppgifter från oss. Skattereduktionen på 25 procent av fackföreningsavgiften gäller från 1 januari 2019 till 31 mars 2019, då den avskaffades av regeringen från 1 april 2019. Du behöver inte göra något i din deklaration, skattereduktion sker automatiskt.

Så kollar du dina kontrolluppgifter

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga