12 tips inför lönesamtalet

För många är det snart dags för det årliga lönesamtalet. Det är nu du och din chef ska prata om hur din insats bidragit till verksamhetens mål och hur det påverkar din löneutveckling. Samtalet blir bäst om du kommer väl förberedd – här ger vi dig 12 konkreta tips!

Maxa ditt lönesamtal
Bättre arbetstidsförläggning

En överenskommelse mellan Vårdförbundet och SKL ska ge hälsosammare arbetstider för dig som är anställd i kommun och landsting/region. Fokus ligger på en arbetstidsförläggning som skapar balans mellan arbete och fritid.

Prata om vila och återhämtning på din arbetsplats
Dags att planera för ledighet

Vill du ha ledigt under någon av vårens helger eller har du redan börjat drömma om sommarsemestern? Eller har du planer på att börja studera? Här är vad du bör tänka på.

Detta gäller vid semester och ledighet
Bättre skydd mot hot och våld

Vårdförbundet bidrar till straffskärpning och att fler i vården skyddas mot hot och våld. Förbundet har strävat efter att bredda Blåljusutredningens fokus: utsattheten finns ju inte bara inom ambulans- och akutsjukvården, utan även inom exempelvis psykiatri, förlossning, hemsjukvård, äldrevård och barnkliniker.

Vår påverkan ger resultat
SKL backade om sänkta pensioner

Glädjande besked! Vår fackliga påverkan gav utdelning och de tidigare sänkta pensionerna för tidigare kommun- och landstingsanställda återställs till 2017 års nivå. Nu fortsätter förhandlingar för att hitta en hållbar lösning framåt.

Nytt kollektivavtal
Vi är barnmorskenätverket

I nätverket samlas runt 25 erfarna förtroendevalda barnmorskor från hela landet som tillsammans har lång erfarenhet av att vara fackligt aktiva. Vi finns här för stötta våra barnmorskemedlemmar.

Läs mer i Barnmorskebloggen
Första tjing på härlig sommarsemester i Italien

Som medlem i Vårdförbundet har du möjlighet att bo billigt på semesteranläggningen Riva del Sole i vackra Toscana. Vila upp dig i naturskön miljö och besök spännande italienska utflyktsmål.

Utnyttja medlemsrabatt på Riva del Sole

Vårdförbundet Direkt