Ta nästa steg i din karriär

Nu har vi två nya tjänster för dig som vill utvecklas och komma framåt i din karriär - karriärcoachning och CV-granskning. Det går till så att du kontaktar våra karriärrådgivare genom Vårdförbundet Direkt, eller skickar din CV för granskning genom vårt webbformulär.

Läs mer om våra nya karriärerbjudanden
Segrar under 2018

När vi summerar året kan vi stolt ge exempel på flera segrar, som ett kvitto på vårt arbete för dig. Våra förtroendevalda och medarbetare har gjort ett fantastiskt jobb när det gäller att förbättra villkor, yrke och vård. Jag önskar dig en fin jul- och nyårshelg, vare sig du är i tjänst eller ledig.

Ett år av vinster
OB-ersättningar under, jul- nyårs- och trettonhelg

Allhelgona-, jul-, nyårs och trettonhelg – vad gäller egentligen rörande OB-ersättningar under de dagarna? Vi har hela listan.

OB-ersättningar under jul- och nyårshelgerna
Så kan du fixa julklappar genom oss

Som medlem i Vårdförbundet har du flera medlemsrabatter som kan komma till nytta inför jul! Som till exempel rabatt på glas, porslin och böcker. Kom ihåg att beställa redan nu så du får i tid innan julafton.

Kolla dina förmåner och rabatter
Vad gör jag om jag blir beordrad?

Vid jul- och nyår kan det hända att arbetsgivare behöver beordra in personal. Att bli beordrad att arbeta ska ske i nära anslutning till det aktuella arbetstillfället. Läs vad som gäller vid beordran! Prata med oss eller din förtroendevalda om du är osäker.

Vad gäller kring beordran, OB-tillägg och vinterkräksjuka?
Årets julgåva går till Läkare utan gränser

I år har Vårdförbundet beslutat att skänka 100 000 kronor till Läkare utan gränser. Vi vill bidra till deras globala arbete vid kriser och katastrofer. Vårdförbundets fyra professioner finns alla representerade i Läkare utan gränsers personalstyrka.

Vårdförbundet bidrar till Läkare utan gränsers arbete
Lucköppning i bloggen

Även i år bjuder vi på julkalender i Vårdförbundets blogg. Engagerade förtroendevalda har lovat att publicera inlägg varje dag fram till julafton. Som det känslosamma "Ett vanligt arbetspass i jul". Håll utkik i bloggen hela december.

Ett vanligt arbetspass i jul
Höjd medlemsavgift från 2019

Den 1 januari 2019 höjer Vårdförbundet medlemsavgiften för yrkesverksamma med 30 kronor. Från nuvarande 265 kr till 295 kr per månad. Medlemmar får dock 25 procent i skattereduktion för fackföreningsavgiften. Glöm inte att om du är föräldraledig eller sjukskriven kan du kontakta oss för reducerad avgift!

Läs om avgiftshöjning och skattereduktion

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga