Vi går enade in i 2018

Jag är stolt över det vi inom Vårdförbundet åstadkommit för dig som medlem under året. Vi har jobbat hårt för dig, men det finns mycket kvar att göra. En riktigt fin jul- och nyårshelg önskar jag dig, vare sig du är i tjänst eller ledig under denna speciella tid på året!

Nu när vi närmar oss jul är det dags att summera året som gått och även att lyfta blicken mot framtiden. Under 2017 har Vårdförbundet bidragit till löneökningar för våra medlemmar, över industrisektorns ökningar. Men det är fortfarande långt kvar tills alla medlemmar är rätt värderade för det viktiga arbete vi utför. Vi förstår att det här är den viktigaste frågan för dig som medlem. Vi kommer under nästa år att fortsätta påverka för inte bara en snabbare löneökning men också för en ökad lönespridning, där de högst betalda tjänar dubbelt så mycket som de med lägst lön. Erfarenhet och kompetensutveckling måste löna sig!

Fortsätt läs Sineva Ribeiros jul och nyårshälsning!
OB-ersättningar jul, nyår och trettonhelg

Återigen vill vi tipsa dig om listan över storhelgernas OB-ersättning enligt avtalet med landsting, regioner och kommuner. För andra avtalsområden gäller andra ersättningar. Vet du inte vilket avtal som gäller för dig, ta kontakt med Vårdförbundet Direkt på 0771–420 420.

Här hittar du aktuell OB-lista
Julkalender i bloggarna

Medlemmar berättar om sitt fantastiska yrke och vad de tycker Vårdförbundet borde jobba mer med. Ända fram till julafton kan du varje dag läsa nya spännande inlägg.

Öppna luckorna i bloggen!
Nominera senast 31 januari

Känner du någon som skulle passa bra i förbundsstyrelsen, som revisor, avtalsråd, valberedare osv? Ta chansen och påverka! Förbundsvalberedningen vill ha fler nomineringar till uppdrag inför kongress 2018. Gå in och se vilka som hittills är föreslagna. Senast 31 januari behöver vi få in din nominering.

Läs om nomineringar
Rekord i Värva kollega-kampanjen tack vare medlemmar!

Det är fortfarande tre veckor kvar av Värva-kollega-kampanjen, men redan halvvägs in i kampanjen har vi rekryterat 34 procent fler än vad vi gjorde samma tid under förra värva-kampanjen. Vill du också bidra till att vi blir fler och få biobiljetter? Så här kan du argumentera för att dina kollegor ska bli medlemmar:

10 skäl att vara med
Unna dig en minisemester

Upplev en härlig helg eller några dagar på hotell. Som medlem i Vårdförbundet får du rabatt på hotellvistelser på Nordic Choice Hotels och Elite Hotels. Rabatten gäller även under storhelger och lov. Du kan välja mellan olika hotell i både Skandinavien och Baltikum.

Kolla upp dina hotellrabatter!
Ambulanssjukvård på nytt sätt

Vi hälsade på ambulanssjuksköterskan och forskaren Andreas Rantala på hans arbetsplats för att prata om personcentrerad vård inom ambulanssjukvården. - Vi har ett fullständigt nytänk i hela organisationen sedan vi började med personcentrerad vård, säger han.

Se filmen om personcentrerad ambulanssjukvård!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga