Ny guide: Bra att veta innan du skriver på anställningsavtal

Har du fått ett nytt jobb och står i startblocken? Vad behöver du ha koll på innan du skriver på anställningsavtalet? Kolla då igenom vår digitala guide Hallå, innan du skriver på.

Kolla in guiden!
Sätt välfärdens medarbetare i centrum!

Inför Sveriges kommuner och regioners kongress uppmanade Vårdförbundet deltagarna att sätta välfärdens medarbetare i centrum. Både genom debattartikel och flygblad på plats framförde vi att kommuner och regioner behöver fråga sig ”vem ska vilja ha oss som arbetsgivare imorgon”?

Läs debattartikeln
OB jul och nyår

Jul, nyår och trettonhelgen – vilka OB-ersättningar gäller under de kommande helgerna? Vi har listorna! Förutom regioner och kommuner finns nu även listor för privat sektor ambulans och privat sektor vård och behandling, äldreomsorg och övrig omsorg.

Här hittar du OB-listorna
Julklappstips från Vårdförbundet

Som medlem i Vårdförbundet kan du ta del av våra medlemsförmåner och ge dig själv eller någon du känner en julklapp. Kanske boka en resa, köpa en bok, skaffa fint porslin.

Hitta dina rabatter!
Inkomstförsäkring - hur mycket kan jag få?

Med Vårdförbundets inkomstförsäkring kan du få upp till 80 procent av din tidigare månadsinkomst efter skatt, om du skulle bli arbetslös. Försäkringen ingår i medlemsavgiften under förutsättning att du är berättigad till ersättning från a-kassan. Vår inkomstförsäkring ger dig trygghet när du behöver den som bäst.

Räkna ut din inkomstförsäkring här
Rabatt på boken Omvårdnadsdiagnoser

Nu kan du som medlem köpa den nya upplagan av boken "Omvårdnadsdiagnoser: definitioner och klassifikation" till rabatterat pris hos Studentlitteratur. Boken vänder sig till blivande och redan yrkesverksamma sjuksköterskor.

Rabatt på bok från Studentlitteratur
Hjälp en kollega - bli fadder

Vill du göra skillnad för en medmänniska och en framtida kollega? I januari 2020 startar vi ett fadderprogram och vi söker nu dig som vill bli fadder för en sjuksköterska som är utbildad utomlands och som söker svensk sjuksköterskelegitimation.

Läs hur du kan bli fadder

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga