Upp till bevis, politiker

Det finns inga pengar, säger SKL och Sobona. Vi säger: Upp till bevis, politiker, gör verklighet av era vallöften! Vårdförbundet vill ha en löneinjektion till särskilt yrkesskickliga barnmorskor, biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och sjuksköterskor. Skriver förbundsordförande Sineva Ribeiro i aktuell debattartikel.

Infria era vallöften politiker!
Senaste i avtalsrörelsen - Vi tar hjälp av medlare

- Vi ser att vi trots viss samsyn i problembeskrivningen fortfarande står långt ifrån varandra. Nu tar vi hjälp av medlare för att se hur vi kan komma vidare i förhandlingen, säger Vårdförbundets förhandlingschef Annelie Söderberg. Vi har samlat vanliga frågor och svar om avtalsrörelsen och även vad medling innebär.

Läs vanliga frågor och svar om Avtal 2019
Lyft yrket på Biomedicinska analytikerdagen

Den 15 april är det dags igen att uppmärksamma biomedicinska analytiker. Dagen firas internationellt i syfte att lyfta yrkesfrågor och ge uppmärksamhet till professionen. Vill du vara med kan du hitta material och tips på hur du kan stärka professionen.

Biomedicinska analytiker-dagen – ett tillfälle att lyfta och hylla yrket
Unna dig en mysig weekend på hotell

Vi har flera bra erbjudanden för dig som är medlem. Vad sägs om 25 procent rabatt på Elite Hotels under helger och lov? Eller 15 procent rabatt på hotellrum hos Nordic Choice Hotels, under helger. Rabatten gäller även under skollov. Just nu har vi dessutom två specialerbjudanden på hotellnätter hos Bohusgården i vackra Bohuslän.

Boka dina hotellerbjudanden!
Fortsätt nominera till fina vårdpriser

Vi vill belöna de som skapar en bättre och mer jämlik hälso- och sjukvård för patienter, en sundare arbetsmiljö för personalen och inspirerande handledarskap för vårdstudenter. Senast den 15 april för Vårdförbundspriset och Årets vårdchef. Senast den 11 juni för Årets studenthandledare.

Nominera till Vårdförbundspriset, Årets vårdchef och Årets studenthandledare
Utmaningar och framgångar 2018

Läs vad som hände under 2018. I årsberättelsen får du möta medlemmar som berättar om sina olika utmaningar, framgångar och drömmar under 2018.

Vårdförbundets årsberättelse 2018

Vårdförbundet Direkt