Hej kongressombud!

Den digitala extrakongressen närmar sig, och här kan du se en hälsning till dig från förbundsordförande Sineva Ribeiro.

Digital extrakongress via VoteIT

Extrakongressen öppnar måndagen den 22 mars kl 09:00 och genomförs via den digitala mötesplattformen VoteIT. Du deltar via din dator, mobil eller surfplatta.

Du når extrakongressen via inloggning i VoteIT: Extrakongress 2021. Använd någon av webbläsarna Chrome, Edge eller Firefox, det fungerar inte att använda Internet Explorer.

Dagordningen hanteras som vid ett fysiskt möte. Mötespunkterna öppnas och stängs enligt ett program och du har möjlighet att diskutera, ställa frågor, lägga förslag och rösta. Mötet leds av en mötesordförande som hanterar dagordningen i VoteIT.

Förberedelser

Din behörighet till extrakongressen är kopplad till den e-postadress som du har registrerad i Vårdförbundets medlemsregister. Har vi rätt e-postadress till dig? Logga in och justera eventuellt dina uppgifter.

Du behöver också ett konto i VoteIT. När du skapar kontot föreslår systemet ett användar-ID, för tydlighet och transparens bör du använda ditt för- och efternamn som användarnamn. Om flera deltagare har samma för- och efternamn som du, går det bra att lägga till ett mellannamn eller en siffra efter ditt efternamn. Du behöver inte skapa ett konto om du redan har ett.

Bekanta dig gärna med VoteIT - För att du ska känna dig bekväm när extrakongressen startar kan du gärna testa din inloggning innan. Det finns även en introduktion till VoteIT med bilder och beskrivningar som du kan kika på redan nu. Har du frågor om VoteIT, kontakta Emma Hed - emma.hed@vardforbundet.se eller 0498-29 16 32.

Valberedningens förslag

Valberedningens förslag kommer att presenteras på webben innan extrakongressen. Du når förslaget genom denna webbsida.

Arbetsordning extrakongress 2021

Arbetsordningen för extrakongressen hittar du i VoteIT under punkt 8. Fastställande av arbetsordning.

Program extrakongress 2021

Extrakongressen öppnar kl 09:00 måndagen den 22 mars och avslutas kl 10:00 den 1 april.

Måndag 22 mars

09:00 Mötet öppnar.

Tisdag 23 mars

09:00 Yrkandestopp i punkterna 2-8.

09:30 Omröstning öppnar i punkt 2-8.

Torsdag 25 mars

15.00 Omröstning avslutas i punkterna 2-8.

15:30 Omröstningen öppnar i punkt 9.

Digitalt öppet hus med val till avtalsrådet! Titta in en stund när det passar, träffa andra ombud, och få teknisk hjälp med omröstningen. Varmt välkommen! Till digitalt öppet hus

Torsdag 1 april

09:30 Omröstning avslutas i punkt 9.

10.00 Mötet avslutas

Kontakta din ersättare om du inte kan delta

Om du inte har möjlighet att delta i extrakongressen ska du kontakta din ersättare. Kontaktuppgifter till ersättaren får du via verksamhetshandläggarna. Mejla då verksamhetshandlaggare@vardforbundet.se

Varmt välkommen!