Nu kan du ta del av handlingarna!

Du hittar nu handlingarna för kongressen på vår kongresswebb. I handlingarna finns föredragningslista, arbetsordning, propositioner, motioner och information om vilka som är nominerade till olika förtroendeuppdrag. Genom att läsa igenom handlingarna, och diskutera förslagen med andra medlemmar, får du som ombud en bra förberedelse inför kongressen.

Handlingarna finns bara på vår webbplats och skickas inte ut via post. Detta gör vi främst av miljöhänsyn men också för att spara på våra resurser.

Du kommer också att kunna ta del av handlingarna i vårt mötessystem. Du som är ombud har fått ett mejl med inloggningsuppgifter till mötessystemet – Easymeet. Där kan du, efter att du loggat in, läsa handlingarna, göra egna anteckningar och formulera yrkanden.

Se också den nya filmen där jag pratar om hur viktigt det är att förbereda sig inför kongressen. Här hittar du den.

I vår ordlista inför kongressen finns förklaringar till många av de begrepp som är aktuella under en kongress. Den kan du kolla igenom för att vara förberedd inför kongressdagarna.

Se också gärna filmen om den mötesform som föreslås inför kongressen.

På sidan Praktisk information kan du till exempel läsa om kongresslokalen och hur du bokar din resa till Uddevalla.

Vi hörs snart igen!
Sineva Ribeiro, förbundsordförande