Fira tjänstepensionens dag 27 september

Den 27 september är det Tjänstepensionens dag. Då passar vi på att lyfta tjänstepensionens betydelse. Det görs bland annat i filmklipp med komikern Messiah Hallberg. Visste du att många underskattar tjänstepensionens betydelse? 44% tror att privat pensionssparande är det viktigaste.

Läs mer och dessutom våra fyra tips för bättre pension!
Personcentrerad vård kan även bli ett lyft för arbetsmiljön

När Psykiatri Sydväst Huddinge skulle införa personcentrerad vård sökte de pengar från Arbetsmiljölyftet och bildade en arbetsgrupp med personal inom verksamheten. Nu hyllar de Vårdförbundets studiecirklar i personcentrerad vård.

Så lyfte vi även arbetsmiljön
Ny kurs i hälsosamma arbetstider

Nu kan du ta webbkursen Vår arbetstid när det passar dig bäst! Utbildningen ger en presentation av Vårdförbundets idé om hälsosamma arbetstider och arbetstidslagen. Du får också en kort introduktion till några övriga lagar som inverkar på din arbetstid och din vårdmiljö. Logga in i aktivitetsportalen och gå vidare till Webbutbildningar så hittar du den kursen under Mina utbildningar

Till aktivitetsportalen och webbutbildningarna
Så fixar du ett bra medlemsmöte

Medlemsmöte är ett viktigt forum där du kan samla medlemmar och prata om angelägna frågor. Vilka frågor är viktiga på vår arbetsplats? Hur kan vi gå tillväga för att förändra och påverka? Det är två viktiga frågor att lyfta på ett medlemsmöte.

Bra tips för ditt medlemsmöte!
Sätt upp affischer!

Här hittar du affischer att skriva ut och sätta upp på anslagstavlan på din arbetsplats! Prata med nya och gamla kollegor om vikten av att vi är många.

Flera affischer att välja på

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga