Är du med? Nu startar kampanjen!

Nu har kampanjen "3 månader kostnadsfritt medlemskap" startat och vi hoppas att du känner dig redo. Redan innan kampanjen startade har många av er förtroendevalda varit med och bidragit med era 3 anledningar till medlemskap. "Flera påverkar mera" är ett av citaten som vi fått in. Och det finns fler. Många fler. Tusen tack för ert engagemang och att ni delar med er.

Vi har en lång kampanjperiod framför oss. Från 1 maj till 30 november pågår kampanjen "3 månader kostnadsfritt medlemskap" då du som förtroendevald kan ge nya yrkesverksamma medlemmar ett förmånligt erbjudande.

Förra veckan bad vi er att vässa argumenten och dela med er av dem i en enkät så att vi alla kan dra nytta av varandras skäl till medlemskap. Tack för alla fantastiska tips! Så har du inte redan dina tre bästa argument klara, titta här!

Stort lycka till i arbetet med att hitta nya medlemmar! För om vi är fler kan vi påverka mer.

Inspirationsfilm

På två minuter får du tips och inspiration för att dra igång kampanjarbetet på din arbetsplats. Hör två förtroendevaldas tre skäl till medlemskap.

Se inspirationsfilmen här
Tävling!

Följ hur det går för din och alla andra avdelningar under kampanjperioden. Du kan se hur många ni tillsammans har rekryterat jämfört med hur många potentiella medlemmar som finns i er avdelning. Den avdelning som lyckas rekrytera flest medlemmar utifrån dess egna förutsättningar vinner ett fint pris.

Följ din avdelning och delta i tävlingen
Så synliggör du erbjudandet

Sedan en tid tillbaka har det gått att beställa affischer och foldrar för kampanjen i medlemsbutiken. Nu finns även tablettaskar att beställa som du kan ha i rekryterande samtal med dina kollegor.

Läs mer om kampanjmaterialet här!
Vilka är dina tre främsta skäl?

"Varför är du medlem i Vårdförbundet?" Den frågan kommer du säkert få om du frågar en kollega om han eller hon vill bli medlem. Hittills har många av er redan delat era bästa skäl till medlemskap. Har du inte redan delat med dig - gör det nu! Dela med dig av dina bästa skäl och inspireras samtidigt av andra förtroendevalda.

Dela med dig här!
Vad händer under de tre första månaderna?

Vi kommer ta tillfället i akt att under de 3 kostnadsfria månaderna berätta för nya medlemmar om allt bra Vårdförbundet gör och allt man som medlem kan ta del av.

Läs vad som händer under den första tiden

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga