Tillsammans i höst!

Tack för ett fantastiskt bra jobb med att rekrytera nya medlemmar under sommaren i vår kampanj Värva en kollega. Med gemensamma krafter tar vi oss nu an höstens spännande arbete! Sineva kommer ut i landet på turné, du kan lära dig mer om friskare arbetsplatser via ett direktsänt webbinarium och sist men inte minst kan du delta i höstens roligaste månad - november - då vi tillsammans ska måla vårdsverige i Vårdförbundets färger.

Vi ska synas och bli fler!

I november kommer hela Vårdförbundet samlas för att fokusera extra på rekrytering och synlighet. Tanken är att både anställda och förtroendevalda tillsammans genomför aktiviteter, för att jobba mot målet att vi ska vara ett växande förbund. Vi hoppas att detta ska skapa både delaktighet och engagemang. Mer information kommer i oktober.

Möt Sineva på turné!

I höst fortsätter förbundsordförande Sineva Ribeiro att turnera runt om i landet för att besöka arbetsplatser. Under resorna träffar hon medlemmar, värvar nya medlemmar och pratar om lokala fackliga frågor. Se filmer om de förtroendevalda och hör deras berättelser. Missa inte att hålla koll på om Sineva kommer till just din arbetsplats!

Se filmer från Sinevas turné!
Samverka för bättre arbetsmiljö och friskare arbetsplatser

Delta i webbinariet "Samverkan för friskare arbetsplatser" som sänds från Kvalitetsmässan i Göteborg den 13 november. Medlemmar i verksamheter där sjukfrånvaron är hög får sämre möjligheter att utvecklas och cheferna får svårare att rekrytera och behålla personal. Men genom samverkan och förankring i medlemmarnas kunskap och erfarenhet finns möjlighet att hitta konstruktiva lösningar.

Läs mer om webbinariet

Vårdförbundet Direkt