Grattis på skyddsombudens dag 25 oktober!

Idag firar vi skyddsombudens dag. Vi passar på att uppmärksamma skyddsombud lite extra och synliggöra det viktiga uppdraget. Håll dig uppdaterad här om ditt ansvar och och rättigheter! Titta på filmerna med arbetsmiljöutbildning från Vårdförbundet och Sunt Arbetsliv.

Här hittar du bra tips hur du kan lyfta din roll!
Se 8-minutersfilmen som gör succé på sociala medier

I år fyller Vårdförbundet 40 år. Det vill vi fira med att ge ut tre jubileumsfilmer på temat ”Vi är vården”. Nu kan du se den första. Följ medlemmar som berättar om sin vardag och om varför de valde ett yrke inom vården.

Se Vårdförbundets jubileumsfilmer "Vi är vården"
Dags igen att värva nya medlemmar och få biobiljetter!

Den 1 november kör årets Värva Kollega kampanj igång. Värva nya medlemmar bland dina kollegor och få en biobiljett per ny medlem! Kampanjen pågår i november och december. Vi skickar ut nytt fräscht material i form av affisch, bordsryttare och rekryteringsfolder till varje avdelning. Mer info kommer.

Tips hur du kan värva medlemmar!
Så påverkar du hur delegering ska användas på din arbetsplats!

Får du många frågor om de nya delegeringsreglerna som börjar att gälla från årsskiftet? Vi ger dig en överblick kring vad som gäller – plus diskussionsmaterial som gör att ni kan ge inspel till samverkan om delegeringsrutinerna.

Hämta material till nästa medlemsmöte här!
Rätt verktyg gör jobbet bättre

Är du skyddsombud eller kanske chef? Du vet väl att Suntarbetsliv har kostnadsfria webbkurser i arbetsmiljö, som är öppna för alla? En god arbetsmiljö ger bättre trivsel, lägre sjukfrånvaro och personalomsättning. Dessutom minskar risken för olyckor på arbetet. Resultatet blir allra bäst när skyddsombud och chef går kursen tillsammans!

Dina verktyg för bättre arbetsmiljö
Skapa egna affischer i nya medlemsbutiken

I nya medlemsbutiken kan du skapa egna affischer och inbjudningar, beställa trycksaker eller profilprodukter. Passa på att köpa klockor eller reflexvästar som vi rear ut just nu!

Till medlemsbutiken - glöm inte att logga in!
Debatten om sommarsituationen - Nej, SKL skönmålar!

Vårdförbundet delar inte bilden som SKL förmedlar till omvärlden om att sommarens vård varit god och säker. Tvärtom äventyrades patientsäkerheten och arbetsmiljön var mycket ansträngd. Nu måste vi tillsammans se till att sommaren 2018 blir bättre.

”Sommarsituationen nu ett året runt-problem”

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga