Vi! – en ny verktygslåda för dig som är förtroendevald

Vi! har redskap för att göra det enklare för dig och medlemmarna att påverka på arbetet.

• Vi! erbjuder aktiviteter som går fort att göra, passar för olika sammanhang, och hjälper dig att skapa engagemang på din arbetsplats
  • Vi! minskar stress och press, ger dig stöd och hjälper dig att bli trygg i ditt uppdrag som förtroendevald!

Vi! ersätter inte din fackliga utbildning, utan är ett inspirerande och lättillgängligt komplement. Den första versionen av Vi! är på plats, men den kommer fortsätta växa efter hand.

Välkommen att testa Vi!
Hur lönepeppar jag?

Kunskap om löneprocessen, lönekriterierna på din arbetsplats och lönestatistik hjälper dig att stötta dina kollegor att påverka sin löneutveckling.

Samla kunskap och lönepeppa!
Sprid ordet!

Det är viktigt att dina kollegor vet vem de kan vända sig till om de behöver stöd. Berätta vem du är och vad du och facket kan hjälpa till med. Sätt gärna upp affischen "Här är jag!"

Kommunicera mera - Sprid ordet!
Vi blir bättre på att rekrytera

Förra året valde fler än någonsin att bli medlemmar i Vårdförbundet. Och det är tack vare dig som förtroendevald! När du frågar kollegor om de vill bli medlemmar och synliggör det fackliga arbetet på din arbetsplats går fler med. Här får du tips om hur du kan bidra ännu mer till att vi blir fler och starkare.

Rekrytera flera
Frågor och svar kring coronaviruset och ditt arbete

I takt med att coronaviruset covid-19 sprider sig kan du som arbetar inom vården känna oro och ha frågor både privat och på jobbet. Här finns svar på frågor som kan uppstå. Uppdateras löpande.

Här finns svar på frågor om Coronaviruset
Gå en utbildning och fyll på med kunskap!

Grunden i din kunskap om det fackliga arbetet får du i våra utbildningar. Våra fackliga grundutbildningar, webbutbildningar och digitala guider hittar du i Aktiviteter och utbildningar.

Läs mer om utbildning för förtroendevalda

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga