Gör dig redo för kampanjstart!

1 maj går startskottet för Vårdförbundets kampanj 3 månader kostnadsfritt medlemskap! Kampanjen kommer pågå 1 maj till och med 30 november och den är en del i arbetet med att rekrytera nya yrkesverksamma medlemmar till Vårdförbundet. Förhoppningen är att öka synligheten ute på arbetsplatserna och skapa dialog och samtal om fackliga frågor och yrkesfrågor på våra arbetsplatser.

Kampanjens budskap är 3 + 3. Med detta menas att erbjudandet om 3 kostnadsfria månader kommer kommuniceras kopplat till 3 personliga skäl att vara medlem i Vårdförbundet. Flera av er förtroendevalda kommer synas i kommunikationen tillsammans med 3 skäl till medlemskap.

Våra gemensamma mål med kampanjen är att

• rekrytera 600 nya yrkesverksamma medlemmar per månad under kampanjperioden
  • genom förtroendevalda på arbetsplats få igång ännu mer dialog och samtal om fackliga frågor och yrkesfrågor på våra arbetsplatser
  • skapa ökad kännedom om Vårdförbundet och medlemskapets värde

Har du frågor eller funderingar kring kampanjen? Tveka inte att höra av dig till info.kommunikation@vardforbundet.se

Inspirationsfilm

På två minuter får du tips och inspiration för att dra igång kampanjarbetet på din arbetsplats. Hör två förtroendevaldas tre skäl till medlemskap.

Se inspirationsfilmen här
Hur synliggör du erbjudandet?

För att nå kampanjens mål har vi tagit fram ett kampanjkoncept. Konceptet bygger på siffran tre och för att skapa synlighet och dialog på arbetsplatsen finns det affischer och foldrar att beställa. Obs! Det är viktigt att materialet inte är synligt på arbetsplatserna före den 1 maj.

Läs mer om vilket material du kan använda under kampanjen
Så här funkar erbjudandet

Alla kampanjer och erbjudanden har regler. I den här kampanjen riktar vi in oss på yrkesverksamma som inte redan är medlemmar. Kampanjen pågår från 1 maj till 30 november.

Läs reglerna här!
Vilka är dina främsta skäl?

"Varför är du medlem i Vårdförbundet?" Den frågan kommer du säkert få om du frågar en kollega om medlemskap. Fundera redan nu vilka dina tre främsta skäl till medlemskap är. Inom kort kommer vi skicka en enkät till dig där du kan fylla i dina bästa argument. Vi kommer sedan presentera många av de skäl som kommit in - ni bjussar alltså på era bästa tips! Håll utkik på webben och i din e-postlåda.

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga