Viktig information om avtalsförhandlingarna

Idag (torsdag) klockan 19:00 kommer ny information om avtalsförhandlingarna med SKL och Sobona. Vi tycker det är viktigt att ge dig som förtroendevald information direkt när detta blir offentligt. Därför kommer vi under torsdag och fredag göra mer information tillgänglig. Håll gärna utkik på de här länkarna när det dyker upp! På fredag eftermiddag skickar vi nyhetsbrev till alla berörda medlemmar.

Torsdag: Livesänd pressträff på facebook kl 19

Följ gärna vår livesändning från pressträffen på Vårdförbundets facebooksida.  Den går också att se i efterhand.

Filmen från sändningen kommer att finnas på vardforbundet.se några timmar senare.

Här kommer pressträffen finnas på webben
Torsdag: Vad är det senaste? Sineva berättar

Ta del av Sineva Ribeiros filmhälsning till förtroendevalda och medlemmar angående det senaste i avtalsrörelsen 2019. Du kan se filmen senare på kvällen efter pressträffen. Håll utkik!

Här kommer du kunna se filmen
Fredag: Webbsändning och chans att ställa frågor

På fredag klockan 11 kommer du kunna följa en särskild webbsändning på Vårdförbundets webbsida för dig som är förtroendevald. Där kommer det finnas möjlighet att ställa frågor. Länken kommer innehålla sändningen först kl 11 på fredag.

Här kan du se webbsändningen kl 11 på fredag
Frågor och svar på webben kommer att uppdateras

Efter pressträffen 16/5 uppdaterar vi vår webbsida med vanliga frågor och svar om avtal 2019. Den kommer du som förtroendevalda ha god hjälp av om dina medlemmar börjar ställa frågor.

Frågor och svar om avtalsrörelsen 2019

Vårdförbundet Direkt