Prata Pride och avtal med dina nya kollegor

Sommaren är här och många nyutexaminerade studenter kommer ut på sitt första jobb. Ta chansen att värva dem till Vårdförbundet samtidigt som du hälsar dem välkomna till arbetslivet och arbetsplatsen. Fram till och med 31 augusti får du som värvar en ny kollega ett gåvokort från Delicard. Självklart får även den som blir värvad ett gåvokort. Den som värvar flest blir dessutom Vårdförbundets rekryteringsstjärna och vinner en spa-helg!

Läs mer om hur du värvar en kollega!
När hälsa är målet!

Det är viktigt att du som förtroendevald välkomnar nya kollegor på arbetsplatsen och frågar om de är medlemmar i Vårdförbundet. För att göra det lättare har vi tagit fram ett välkomstkit som du kan dela ut till nya kollegor.

Se vår film som visar hur du kan gå tillväga!
Oavsett vem du älskar!

Sommar innebär högsäsong för Pridefestivaler runt om i landet och i år anordnas Prideaktiviteter och festivaler på fler orter än någonsin! Under mottot "Oavsett vem du älskar" har vi tagit fram nytt Pridematerial. Ska du anordna eller delta i ett Prideevenemang i sommar – missa inte tillfället att beställa nytt fint material!

Beställ Pridematerial i Medlemsbutiken
Nu landar HÖK:en i LOK:en

Efter nära fem månader av hårda förhandlingar slöt vi den 16 maj ett nytt centralt kollektivavtal, HÖK 19, med SKL och Sobona. Men ett centralt avtal lever inte helt på egen hand. Det kommunala självstyret gör att alla kommuner och regioner måste sluta lokala kollektivavtal (LOK:ar) med Vårdförbundet, där de ansluter sig till det nya centrala avtalet.

Läs vidare i Avtalsbloggen
Medlemmarna nöjda med det nya avtalet med SKL

Enligt en medlemsundersökning som Vårdförbundet gjort genom Novus känner 93 procent av medlemmarna till att ett nytt centralt avtal har tecknats. De flesta är också nöjda med resultatet.

Läs resultatet av Novus undersökning här

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga