Dags för andra halvlek!

Sommaren har passerat och vi är nu halvvägs i kampanjen "3 månader kostnadsfritt medlemskap". Cirka 4000 nyutexaminerade finns runt om i landet på arbetsplatserna - haffa dem och hälsa dem välkomna till Vårdförbundet. Oavsett om du är ny förtroendevald eller gammal i gemet kommer här en återkoppling på hur första halvan av kampanjen har gått och en liten blick framåt.

Sedan kampanjstart har vi tillsammans rekryterat drygt 1000 nya yrkesverksamma medlemmar. Vi vet att många rekryterande samtal har pågått under våren och sommaren och vi vet att det delats ut många tablettaskar. Faktiskt hela 20 000 st. En tablettask är kanske inte den främsta anledningen till att bli medlem, men vi hoppas att en ny laddning askar som nu finns i butiken kommer att generera fler nya medemmar än vad de hittills gjort. En ask tillsammans med dina skäl till medlemskap tror vi är ett framgångsrecept i kampanjen.

Säg hej till din nya kollega!

Visst har du tagit tillfället i akt att hälsa alla nyutexaminerade kollegor välkomna till Vårdförbundet i sommar? Har du inte redan gjort det - gör det nu! Vi alla vet hur det är att vara ny i yrket och ny på jobbet. Välkomna även din nya kollega att bli medlem i Vårdförbundet - dessutom kostnadsfritt i 3 månader. Beställ ditt rekryteringsmaterial i form av folder, tablettaskar och affischer i vår medlemsbutik på webben

Beställ nya affischer till din arbetsplats!

Fem förtroendevalda pryder från och med september kampanjmaterialet i "3 månader kostnadsfritt medlemskap". Gå in i butiken och beställ hem nya affischer för att sätta upp på din arbetsplats.

Läs om kampanjmaterialet!
Hallå Skåne! Hur gör ni?

Det har smitts planer och gnuggats fram idéer. En del var redo redan i vintras med att dra igång kampanjen. Vi kontaktade en av Vårdförbundets rekryteringsstödjare, Tobias Bergin för att höra hur de går tillväga i avdelning Skåne under kampanjen.

Läs och inspireras av avdelning Skåne!
Behöver du inspiration?

På två minuter får du tips och inspiration för kampanjarbetet på din arbetsplats. Hör förtroendevalda Lisas tre skäl till medlemskap.

Se inspirationsfilmen här
Vem är veckans vinnare?

Du följer väl utvecklingen av rekryteringen i kampanjen? Den avdelning som har rekryterat flest nya yrkesverksamma medlemmar utifrån sin potential när kampanjen slutar i november kommer belönas med en härlig middag. Men fram till dess kan du följa din avdelning i tävlingen, vecka för vecka.

Vilken avdelning är veckans vinnare?
Allt om kampanjen

Är du ny som förtroendevald och vill veta hur 3-månaderskampanjen fungerar? Eller vill du bara påminnas om regler, få inspiration eller se hur det går i rekryteringstävlingen kan kika här - här hittar du allt!

Läs allt du behöver veta om kampanjen!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga