Nytt material om avtalsrörelsen

Just nu sitter vi i centrala förhandlingar för Vårdförbundets fyra yrkesgrupper i kommuner, kommunala bolag och regioner. Vi kräver lönesatsning på erfarna, tydlig lönekarriär hela yrkeslivet, sänkt veckoarbetstid för nattarbete i kommuner och en hälsosam arbetstidsförläggning. Du som förtroendevald eller aktiv medlem kan hjälpa oss att sätta tryck i förhandlingarna! #avtal2019

Kolla materialet här
Skriv ut din egen folder!

Vi har skickat ut tryckta foldrar till lokala avdelningarna om avtalsrörelsen 2019. Antingen kan du få dem därifrån eller så kan du skriva ut själv och lägga synligt på din arbetsplats, i fikarummet, anslagstavlor och andra bra ställen så att alla kollegor kan läsa.

Hämta pdf:en här
Uppdatera dina uppgifter

Vårt medlemsregister är baserat på de uppgifter du själv lämnat in. Kanske det var ett tag sen? Gå gärna in och se efter om vi har rätt e-postadress, mobilnummer, arbetsplats och lön, bland annat, till dig. Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som förtroendevald så vi kan nå dig med aktuell information. Tipsa även dina medlemmar!

Uppdatera dina uppgifter
Sätt upp nya affischer på arbetsplatsen!

Har du beställt vårt nya rekryteringsmaterial? Sedan en tid tillbaka finns vårt nya, fräscha rekryteringsmaterial med personliga budskap att beställa i medlemsbutiken. Det består av broschyr med det roliga "Medlemstestet" och affischer i tre olika motiv. Materialet är kostnadsfritt. Lycka till i det fortsatta rekryteringsarbetet. Nu fortsätter vi växa!

Logga in och beställ rekryteringmaterialet i medlemsbutiken
Lär dig mer om fackligt ledarskap

Sök till Vårdförbundets utvecklingsprogram Framtidens fackliga ledare. Genom utbildningen får du som är förtroendevald i Vårdförbundet möjlighet att utvecklas och utbyta erfarenheter med andra. Senast den 15 maj vill vi ha din ansökan.

Sök till Framtidens fackliga ledare!
Avtalen i privat sektor då?

Du som arbetar i privat vård, behandling och omsorg samt äldreomsorg ska få mer tid för vila och återhämtning vid nattarbete. Vårdförbundet slöt centrala avtal med Almega Vårdföretagarna i januari. Avtalen trädde i kraft den 1 januari 2019, men olika delar av avtalet implementeras vid olika tidpunkter.

Sänkt veckoarbetstid vid nattarbete i privat sektor
Förtroendevalda berättar: Pajala

Se filmen där Vårdförbundets ordförande i Norrbotten, Camilla Eriksson-Sundberg, och AKS- och ambulanssjuksköterskan Berit Johdet berättar om förutsättningarna för förtroendevalda och medlemmar i Norrbottens glesbygd.

Förtroendevald i Pajala

Vårdförbundet Direkt