Kära förtroendevald!

Vi har mycket spännande på gång i Vårdförbundet. Under hela november pågår vår extra rekryterings- och synlighetsmånad och i dagarna lanserade vi en efterlängtad barnmorskebrosch. Grädden på moset blir årets Vårdgala den 6 november, som kommer att sändas live via Youtube.

För att du ska känna lite extra pepp inför höstens rekryteringsmånad har vi ordnat en exklusiv digital föreläsning med Elaine Eksvärd. Missa inte den!

Ta gärna del av informationen nedan för att se hur du kan hjälpa till i vårt viktiga rekryterings- och synlighetsarbete. Vi hoppas att du är med och ”boostar” aktiviteterna den kommande perioden, med målet att skapa ett ännu starkare förbund. Ditt engagemang gör skillnad!

Gör dig redo för höstkampanj!

I november satsar vi extra på att synas på arbetsplatser och i digitala kanaler. För att rekrytera medlemmar har vi med momentet "Värva en kollega". Ett kit med affisch och folder är på väg till dig med post. Sätt upp affischen och lämna kvar foldern på din arbetsplats, så hjälps vi åt att öka synligheten.

Läs mer om den extra rekryterings- och synlighetsmånaden
Bli peppad av Elaine!

Inför kampanjstart får du en exklusiv digital föreläsning med författaren och retorikern Elaine Eksvärd. Föreläsningen är tänkt att ge dig energi och inspiration och vara ett hjälpande rekryteringsverktyg för att enklare skapa god dialog och bra samtal med potentiella medlemmar. Länken är aktiv 26/10-8/11.

Möt Elaine Eksvärd
Du tittar väl på Vårdgalan?

Var med och fira fantastiska medlemmar som med nya tankesätt och idéer gör stor skillnad i hälso- och sjukvården. På Vårdgalan den 6 november delar vi ut pris till Årets Studenthandledare, Årets Vårdchef och det prestigefulla Vårdförbundspriset.

Läs mer och se de nominerade
Brosch till alla barnmorskor

Nu är den här! Barnmorskebroschen till alla Vårdförbundets barnmorskemedlemmar. Broschen är framtagen i ett unikt samarbete med Syster P och symboliserar den yrkeskunskap, stolthet och solidaritet med kvinnan som yrket innebär.

Läs mer om barnmorskebroschen
Grattis på skyddsombudens dag!

Den 21 oktober firar vi skyddsombudens dag. Det gör vi för att vi vill uppmärksamma dig och synliggöra ditt viktiga uppdrag. Vårt mål är att varje arbetsplats där våra yrken finns, ska ha ett eget skyddsombud.

Ta nästa steg i arbetsmiljöarbetet

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga