Tystnadsplikt och sekretess i vården – vad gäller för dig som chef och ledare?

Ta chansen och var med på ett intressant webbinarium för dig som är chef eller ledare. Vi reder ut det som brukar uppfattas som svårt och krångligt kring sekretess.

Dag och tid: 9 december kl. 14.00-15.00
Läs mer och anmäl dig här

Tystnadsplikt och sekretess i vården – vad gäller för dig som chef och ledare?

Välkommen att lyssna på Carita Fallström, förbundsjurist på Vårdförbundet med lång erfarenhet. Carita går igenom de grundläggande bestämmelserna och några av de vanligaste frågorna som du som chef och ledare kan ställas inför. Ibland kan det uppfattas som svårt och komplicerat att ha koll på detta område. Vi hjälper till att klargöra!

Välkommen att bjuda med en chefskollega till föreläsningen. Personen du bjuder med behöver inte vara medlem.

Varmt välkommen!

Webbinarium – så går det till

Dagen innan webbinariet får du en inbjudningslänk via mejl. En stund innan start klickar du på inbjudningslänken och får valet att öppna Teams i din webbläsare. Under sändningen ska ljudet och kameran vara avstängd. Det finns möjlighet att ställa frågor via chatten under sändningen. När du ansluter till mötet så kommer andra deltagare att kunna se ditt namn.

Läs mer och anmäl dig här

Vårdförbundet Direkt