Maxa medarbetarsamtalet!

Nu är det snart dags för ditt årliga medarbetarsamtal. Då har du chans att prata med din chef om hur du har det på jobbet, vilka förväntningar ni har på varandra, hur du vill utvecklas och vad du ska göra för att få högre lön. Här ger vi dig konkreta råd. Prata också gärna med din förtroendevalda eller Vårdförbundet Direkt!

Våra bästa tips!
Studenten som drog till Salzburg

Biomedicinska analytikerstudenten Maud Brönnimann berättar om hur hon fick representera Sverige på Europeiskt Studentforum för biomedicinska analytiker i Salzburg. Hon svarade på vår efterlysning i maj. Nu kan du läsa första avsnittet i bloggen.

Följ Biomedicinska analytikerbloggen!
Möt huvudpersonerna i Vårdförbundets nya film

I år fyller Vårdförbundet 40 år och vi har gjort en film för att uppmärksamma detta. I den möter du två medlemmar. Den ena är snart färdig som ny sjuksköterska medan den andra tvekar inför att gå i pension efter 40 år som barnmorska. Filmen har premiär under höstens årsmöten.

Möt Britt-Sofi och Bassam
Gå på Vårdgalan i oktober

Den 20 oktober bjuder Vårdgalan på spännande föreläsningar, mingel och presentationen av 2017 års vinnare av Vårdförbundspriset i samarbete med Folksam. Under kvällen delas också priset till Årets vårdchef ut. Välkommen att inspireras!

Anmäl dig till Vårdgalan senast 16 oktober
Fick du för lite sol och värme?

Ladda batterierna i september och oktober vid Toscanas kust! Som medlem har du 25% rabatt på boende i lägenhet och 20% på hotellet i september och oktober 2017!

Semestra i Italien
Arbetsgivarna tog till desperata åtgärder

Så går ännu en sommar mot sitt slut. Jag vet av egen erfarenhet hur tuff sommarperioden kan vara för våra yrkesgrupper. I sommar har medierna inte bara rapporterat om köer i vården och kaos på förlossningen utan också om nya fenomen som försök med sjuksköterskelösa avdelningar.

Sineva Ribeiro om sommarsituationen

Vårdförbundet Direkt