Grattis! Vi bjuder på rabatter på Biomedicinska analytikerdagen 15 april!

Den 15 april firar vi den internationella yrkesdagen för biomedicinska analytiker. Du hittar material på vår webbplats som du kan använda för att fira samt blogginlägg och information om lokala aktiviteter. Vi firar också med att ge medlemmar rabatter på termos, kreditkortsfodral och shoppingkasse i medlemsbutiken.

Hitta rabatter och material
Gästblogg: Utan Biomedicinska analytiker stannar vården

Agneta Colliander bloggar på biomedicinska analytikerbloggen: Utan biomedicinska analytiker stannar vården! Sant eller en överdrift? Tyvärr så finns det på många laboratorier redan i dag tillfällen när man inte har kunnat analysera proverna enligt efterfrågad tid eller helt enkelt inte kunnat utföra de alls för att rätt kompetens saknas.

Läs blogginlägget
Vi är ingen tyst grupp utan social kompetens

Läs Åsa Gylberg Karlssons blogginlägg om förutfattade meningar om biomedicinska analytiker och bilden av oss som enstöringar.

Läs blogginlägget
Ordförande i EPBS ger sin bild av antibiotikaresistens

"The theme of Biomedical Science Day 2018 is Antibiotic Resistance. This is a growing problem throughout the world as we fight ever evolving infections. Indiscriminate use of antibiotics exacerbates this problem. This is a problem when they are used inappropriately for viral infections or to mask poor animal husbandry in agriculture."

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga