Webbinarium: barnmorskans viktiga roll i arbetet för att nå en mer jämställd sexuell och reproduktiv hälsa – för alla!

Varmt välkommen onsdag 5 maj kl. 14.00-16.00.

För att hylla yrket och det fantastiska arbete barnmorskor över hela världen dagligen utför, bjuder Vårdförbundet dig som är medlem och barnmorska, på en högaktuell föreläsning.

Du får lyssna till Karolina Höög, barnmorska på Folkhälsomyndigheten, som presenterar den nya nationella SRHR-strategin som innefattar en god jämlik och jämställd sexuell och reproduktiv hälsa i hela befolkningen. Den andra föreläsaren är Magdalena Abrahamsson, projektledare för sexuell hälsa på RFSU, som berättar om hur de arbetar för att nå en mer jämlik sexuell hälsa för migranter i Sverige. En problematik sedan länge, där RFSU nått framgångar och vill inspirera andra att engagera sig i arbetet.

Klicka här för att anmäla dig och för att läsa mer

Sista dag för anmälan är 2 maj.

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga